اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نظام سلطه‌ستیز به رهبری ایران شکل گرفته است/ گفتمان‌سازی گام اصلی برای تحقق تمدن نوین اسلامی

امام جمعه شهرستان مهاباد گفت: نظام سلطه‌گر به سرکردگی استکبار بین‌الملل شکل گرفته و نظام سلطه ستیز به رهبری و‌ نمایندگی ایران با آن مقابله می‌کند.

نظام سلطه‌ستیز به رهبری ایران شکل گرفته است/ گفتمان‌سازی گام اصلی برای تحقق تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار قرآن و‌فعالیت‌های قرآنی، ماموستا امامی امام جمعه شهرستان مهاباد در نشست «الگوی وحدت مذاهب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» با اشاره به مفهوم شناسی نظام سازی انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب، نظام سازی انقلابی را نهادینه کردن شاکله آموزه‌های انقلاب شکوهمند اسلامی در ساختارهای نظام جمهوری اسلامی دانست وگفت: نظام‌سازی انقلابی به مثابه یک مفهوم بارور در پیوند معنایی و کارکردی با تمدن نوین اسلامی و مهدویت است.

وی با بیان اینکه می‌توان مفهوم اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را ارمان اساسی ایجاد تمدن اسلامی عنوان کرد، افزود: همانطور که مقام رهبری فرمودند تمدن اسلامی یعنی آن فضایی که انسان در آن فضا از لحاظ معنوی و مادی رشد کند و به غایات مطلوبی که خدای متعال او را برای آن خلق کرده، برسد. زندگی‌خوب و عزتمندی داشته باشد، قدرت و اراده و ابتکار داشته باشد و این هدف را دنبال کند. بنابراین اگر می‌خواهیم نظام سازی انقلاب را پیاده کنیم باید به این موارد توجه کنیم.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه جنگ تمدن‌ها در کنار گفت‌وگوی تمدن‌ها بود، خاطر نشان کرد: اگر گفتمان سازی را عملی نکنیم نمی‌توانیم نظام تمدن ساز را شاهد باشیم. علاوه برگفتمان سازی باید به عقلانیت انقلابی نیز توجه داشت چرا که یکی از مفاهیم پایه‌ای رهبری در ارتباط با عقل‌گرایی به شمار می‌رود.

وی افزود: عقلانیت انقلابی نگاه رهبر معظم انقلاب به معنای حاشیه راندن عقلانیت غربی و به میدان آوردن عقلانیت اسلامی با توجه به اقتضای زمان و مکان است. ایشان در ارتباط با مساله عقلانیت، عقلانیت محافظه‌کاره را شدت مردود می‌شمارند و‌محاسبه عقلانی را از الزامات نظام اسلامی در نظر می‌گیرند.

ماموستا امامی با بیان اینکه انقلابی‌گری مبتنی بر رفتارهای و آموزهای اسلامی در ابعاد‌گوناگون است، گفت: انقلابی‌گری اشاره به الگوی رفتاری فردی و جمعی مترتب بر آموزه‌های انقلاب اسلامی است که در ابعاد مختلف بروز دارد و‌کارویژه‌های آن در دو سطح ملی و فراملی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل در حوزه عقلانیت مبارزه با دو‌نظام سلطه‌گر و سلطه ستیز است، خاطر نشان کرد: نظام سلطه‌گر به سرکردگی استکبار بین‌الملل و نظام سلطه ستیز به رهبری و‌ نمایندگی ایران شکل گرفته است.

ماموستا امامی بیان اینکه استکبار به این خاطر با ما مشکل دارد که هروقت خواستند اندیشه خبیث خود را پیاده کنند اندیشمندان منادی تقریب به ویژه رهبری وارد عمل شدند و نظام سلطه‌ستیز رشد کرد، گفت: رهبری از تئوری انقلاب اسلامی به عنوان تئوری اصلی گام دوم انقلاب یاد می‌کنند که البته مستلزم نظریه‌پردازی جدی است و ریشه در اندیشه سیاسی و مذهبی ایشان دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبری می‌فرماید چهار عرصه اساسی برای رسیدن به تمدن نوین لازم است، تصریح کرد: بر همین اساس،عرصه فکر، علم، زندگی‌ و معنویت برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید در جوامع مورد توجه قرار گیرد و در صورت عملیاتی کردن آن جوامع اسلامی‌پیروز می‌شوند.

امام‌جمعه شهرستان مهاباد تصریح کرد: تمدن‌نوین اسلامی‌بوجود‌نمی‌آید، مگر اینکه به اندیشه رسول الله و اهل بیت(ع) برگردیم و آن را در جامعه عملیاتی سازیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول