اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران از امشب در بسیاری از استان‌ها/اختلاف دمای 34 درجه‌ای سردترین و گرم‌ترین شهرهای کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در استان‌هایی نظیر کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، تهران، قم، فارس، خوزستان، یزد، البرزف زنجان و استان مرکزی شروع می‌شود.

برف و باران از امشب در بسیاری از استان‌ها/اختلاف دمای 34 درجه‌ای سردترین و گرم‌ترین شهرهای کشور

صادق ضیائیان ‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی امروز در غرب کشور فعال است و به تدریج به مناطق مرکزی کشور هم کشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز و فردا خلیج‌فارس مواج است و فردا نیز تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج‌فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از بعدازظهر امروز بارش برف و باران و مه‌گرفتگی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، البرز، قزوین، تهران، قم، فارس، خوزستان، یزد، کرمان و استان مرکزی شروع می‌شود.

وی گفت: فردا نیز در استان‌های زیادی نظیر کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز، کرمان، خوزستان، ‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس‌ بارش برف و باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌‌شود.

ضیائیان گفت: در مناطقی که ذکر شد لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، تلاطم در دریا و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی ‌و توصیه می‌شود خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و مردم در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا همچنین سامانه مذکور در نیمه شرقی کشور فعال است و روز جمعه در جنوب شرق موجب بارش می‌شود.

وی گفت: از اوایل وقت روز جمعه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و  ابتدا شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد و روز شنبه در جنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی سبب ایجاد بارش می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: شدت فعالیت سامانه بارشی مذکور روز جمعه در استان‌های ایلام و کرمانشاه و روز شنبه در شمال خوزستان، کرمانشاه و لرستان خواهد بود.

ضیائیان گفت: در سواحل خزر روز جمعه و شنبه وزش باد، کاهش دما، بارش باران، مواج شدن دریا و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: پیش‌بینی می‌شود امشب بارش برف در تهران داشته باشیم و همچنین فردا  آسمان تهران ابری و در برخی ساعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما روز پنج‌شنبه در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان بیان داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 20 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول