اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ در دیدار با برهم صالح: تعداد نظامیان آمریکایی در عراق کاهش یافته است

رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس با همتای عراقی خود دیدار کرد و با اشاره تلویحی به مصوبه پارلمان عراق برای خروج نظامیان خارجی از این کشور گفت: «ما رابطه خیلی خوبی (با عراق) داریم».

ترامپ در دیدار با برهم صالح: تعداد نظامیان آمریکایی در عراق کاهش یافته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با «برهم صالح» همتای عراقی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرد، تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به حدود ۵۰۰۰ نظامی کاهش یافته است.

بنا بر گزارش خبرنگاران آمریکایی حاضر در نشست دو جانبه روسای جمهور آمریکا و عراق در داووس، ترامپ به رغم تنش‌ها بین بغداد و واشنگتن و تصویب مصوبه خروج نظامیان خارجی از این کشور گفت: «ما (آمریکا و عراق) یک رابطه بسیار خوبی داریم».

ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره «رابطه خیلی خوب» این کشور با عراق در حالی مطرح شده که به دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، پارلمان عراق مصوبه خروج نظامیان خارجی از عراق را تصویب کرد و ترامپ در واکنش به این مصوبه، دولت عراق را به تحریم تهدید کرده بود (جزئیات بیشتر).

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با برهم صالح همچنین اعلام کرد که تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به حدود ۵۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

ترامپ درباره اینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق و یا خروج آنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «ما خواهیم دید که چه خواهد شد».

رئیس‌جمهور آمریکا که بارها از مواضع «جورج بوش پسر» و «باراک اوباما» در بی‌‎توجهی به نفت عراق صحبت کرده و گفته بود که «ما باید نفت (عراق) را بر‌می‌داشتیم»، در دیدار امروز با رئیس‌جمهور عراق درباره نفت عراق تاکید کرد: «ما حرف‌های زیادی داریم که باید درباره آنها صحبت کنیم».

وی همچنین اعلام کرد، پیش از ترک داووس سوئیس در نظر دارد یک کنفرانس خبری ترتیب دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول