اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح 4 طرح صنعتی و معدنی در سیرجان با حضور معاون وزیر صمت

تعداد 4 طرح صنعتی، معدنی و عمرانی با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در شهرستان سیرجان بهره‌برداری شد.

افتتاح 4 طرح صنعتی و معدنی در سیرجان با حضور معاون وزیر صمت

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صمت امروز ضمن بازدید از شهرک‌های صنعتی سیرجان و بخش پاریز و زیدآباد، دو طرح کارخانه توسعه آلیاژ سمنگان در بخش زیدآباد را افتتاح کرد، برای این طرح با اشتغالزایی ۱۵ نفر مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم در فاز نخست حدود ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین با حضور رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، کارخانه تولید بلیستر یا مس با عیار 98 درصد در شهرک صنعتی بخش پاریز به بهره‌برداری رسید در این طرح که بالغ بر 40 میلیارد ریال از اعتبارت تسهیلات بانکی و شهرداری پاریز هزینه شده است برای 50 نفر جوان روستایی به صورت مستقیم و 150 نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال شد و این کارخانه قادر است در ماه از یک‌هزار و 500 تن مواد معدنی، 250 تن مس با عیار 98 درصد را تولید کند.

 

در ادامه این سفر طرح آسفالت شهرک صنعتی بخش پاریز به وسعت 4 هزار مترمربع آغاز و مقرر شد طی 8  ماه به پایان برسد که برای این طرح نیز 25 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات شهرک‌های صنعتی و شهرداری پاریز اختصاص یافته است.

همچنین کارخانه تولید مسباره یا ساینده‌های صنعتی برای صنایع نفت و گاز شهرک صنعتی زیدآباد به بهره‌برداری رسید، این طرح با اعتبار 80 میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به پایان رسیده و برای 60 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بخش مخابراتی شهرک صنعتی شماره 2 سیرجان نیز با اعتبار 10 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی افتتاح شد و نیازهای ارتباط مخابراتی واحدهای صنعتی این شهرک برطرف شد.

فاز دوم روشنایی شهرک صنعتی سیرجان نیز با حضور معاون وزیر صمت به بهره‌برداری رسید در این طرح مسیر 3 کیلومتری معابر شهرک صنعتی شماره دو با نصب 150 پایه چراغ برق و با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرک به اتمام رسیده است.

همچنین در جلسه‌ای 10 نفر از مدیران و کارآفرینان موفق حوزه شهرک‌های صنعتی کرمان و سیرجان تجلیل شدند.

 

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اولویت کاری ما است

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صمت در جلسه سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی گفت: با برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری تلاش می‌کنیم و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز اولویت کاری ما است.

وی افزود: در راستای حفظ و اعتلای ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود و ایجاد زیرساخت‌های لازم نسبت به جلب مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران برنامه‌ریزی داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس نیز گفت: به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و راه‌اندازی مجدد ظرفیت‌های تولیدی غیرفعال و توسعه صنایع کوچک و متوسط باید اقدام کرد.

شهباز حسن ‌ور افزود: در شهرک‌های صنعتی سیرجان بیش از 100 واحد صنعتی و تولیدی فعال  هستند و برای 2 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کردند.

انتهای پیام/80015/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول