اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

نقش خون حاج قاسم در تبیین بیانیه گام دوم

شهید سردار قاسم سلیمانی با شهادتش گام دوم را عملیاتی کرد. حرکتی به سمت تمدن اسلامی کلید خورد و اولین قدم این حرکت، خروج آمریکا از منطقه است.

نقش خون حاج قاسم در تبیین بیانیه گام دوم

خبرگزاری فارس ـ گروه اندیشه: بعد از گذشت سه هفته از شهادت حاج قاسم و آن تشییع باشکوه هنوز مردم آرام نشده‌اند. این را می‌توان از صحبت‌های دوستان، از فضای مجازی و از عکس‌های حاج قاسم که هنوز روی شیشه ماشین‌ها مانده و از خیلی نشانه‌های دیگر به روشنی فهمید.

درست است که پایگاه آمریکایی را زدیم و این روزها دروغ آن‌ها در مورد بدون تلفات بودن این حمله از گوشه و کنار در حال روشن شدن است، اما این حس انتقام که در میان مردم است، با این چیزها آرام نمی شود. چه خوب گفت سیدحسن نصرالله که کفش حاج قاسم از سر ترامپ ارزشش بیشتر است.

چه آنکه حوادث تلخ بعد از حمله عین الاسد و به خصوص عکس‌العمل رسانه‌های جیره‌خوار سعودی، ملکه و ترامپ این ظرفیت و این حس انتقام را تشدید هم کرده است.

این حس «انتقام» چیز غریبی است. این حس «انتقام» البته برای شیعه مقدس و ریشه‌دار است. شیعه با این حس انتقام رشد کرده است. از کودکی در زیارت عاشورا می‌خوانیم:

«بِاَبی اَنْتَ وَ اُمّی لَقَدْ عَظُمَ مُصابی بِکَ فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَ مَقامَکَ»؛ پدر و مادرم بفدایت که به راستی بزرگ شد مصیبت تو بر من، پس می‌خواهم از آن خدایی که گرامیداشت مقام تو را،

«و اکرمنی بک انْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ و َآلِهِ»؛ و گرامیداشت مرا به خاطر تو که روزیم گرداند خونخواهی تو را در رکاب آن امام یاری شده از خاندان محمد (ص).

این حس انتقام همه نیروها، استعدادها و ظرفیت‌های جامعه ما و بلکه منطقه را پای کار می‌آورد. به همه جهت می‌دهد. نقطه تمرکز درست می‌کند و در یک کلمه موجب «قیام لله» می‌شود.

همه با هم برای هدفی بزرگتر که کوتاه کردن دست شیطان از منطقه است قیام می‌کنیم و این قیام حتماً پیروز است. چرا که هر کس خدا را یاری کند خدا او را یاری می‌کند. «و لینصرن الله من ینصره»؛ و نصرت الهی که بیاید پیروزی قطعی است.

شهید قاسم سلیمانی با شهادتش گام دوم را عملیاتی کرد. حرکتی که به سمت تمدن اسلامی کلید خورد و اولین قدم این حرکت خروج آمریکا از منطقه است.

تا به حال به عبارت «طلب ثاری» در فقره دوم انتقام در زیارت عاشورا فکر کرده‌اید؟

«وَ اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ اَنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثاری مَعَ اِمامٍ هُدیً ظاهِرٍ ناطِقٍ (بِالْحَقِّ) مِنْکُمْ»؛ و از او خواهم که برساند مرا به مقام پسندیده شما در پیش خدا و روزیم کند خونخواهی خون خودم را با امام راهنمای آشکار گویای (به حق) که از شما (خاندان ) است.

«طلب ثاری» در عبارت فوق یعنی خدایا خونخواهی خون خودم را همراه با امام زمان (عج) رزق من کن. چرا خون خودم آمده است و نه خونخواهی خون اباعبدالله (ع)؟! اساتید معرفت می‌فرمودند چون اینجا زائر آنچنان با اباعبدالله احساس یگانگی می‌کند که خون ایشان را خون خود می‌بیند.

این احساس یگانگی و وحدت را در ماجرای شهادت عظیم سرباز اباعبدالله (ع) هم دیدیم. آنجا که از کودک، جوان، پیر، زن و مرد می‌گفتند ما حاج قاسمیم. آنجا که می‌گفتند احساس می‌کنیم یتیم شده‌ایم. آنجا که تصویر حاج قاسم در آغوش اباعبدالله (ع) ترسیم شد. آنجا که سربند یا منتقم بر پیشانی‌ها بسته شد.

همه ایران منتقم خون تواند و خون تو کلید عملیات ظهور است. آن‌هایی که فکر می‌کنند با رسانه و دروغ و تهمت می‌توانند خون تو را پایمال کنند، هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند.

کار تازه شروع شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول