اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وجود خلا علمی در صنعت کرمانشاه/ امسال 180 سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به خلایی که بین حوزه صنایع و دانشگاه وجود دارد، گفت: این خلا در حوزه کمبود فناوری و تکنولوژی خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وجود خلا علمی در صنعت کرمانشاه/ امسال 180 سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیژن کردستانی امروز در بیستمین همایش فستیوال ملی نوآوری حوزه سلامت، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تامین زیرساخت‌ برای صنعت و سرمایه‌گذاری مسؤولیت اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی حمایت نرم‌افزاری از صنایع کوچک در قالب دیگر مسؤولیت‌ها عنوان کرد و به وجود خلایی که طی سال‌ها در تمام کشور و به‌خصوص استان کرمانشاه بین حوزه صنایع و دانشگاه وجود دارد، اشاره کرد و افزود: این خلا در حوزه کمبود فناوری و تکنولوژی خود را بیشتر نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه معتقد است، فن بازار ملی ایران و به تبع آن فن بازار منطقه‌ای کرمانشاه با هدف جبران این کمبودها و ایجاد تعامل بین صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.

کردستانی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت صاحبان ایده صرفا به دانشگاهیان محدود نمی‌شود و از جوانان صاحب ایده نیز غافل نمی‌شویم‌.

وی از صاحبان صنایع خواست، ارتباط خود را با صاحبان ایده و تحصیل کردگان افزایش دهند و به آن‌ها ایمان داشته باشند.

ایران و عراق صاحب شهرک صنعتی مشترک در کرمانشاه می‌شوند

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، تحصیل‌کردگان دانشگاهی نیز چون مباحث را عمدتا به صورت تئوری آموختند باید از نزدیک با خط تولید واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان آشنا شوند.

کردستانی در ادامه از راه‌اندازی اولین شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در کرمانشاه در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد، این شهرک زمینه‌ای برای ورود ایده‌‌های برتر تولیدی نه تنها در بازارهای داخل بلکه به کشورهای همسایه باشد.

وی از وجود 21 ناحیه و شهرک صنعتی در استان هم یاد کرد که 2 هزار و 400 هکتار زمین در اختیار آن‌ها است و یک‌هزار و 500 هکتار از این اراضی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 500 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان،  تاکید کرد: امسال نیز براساس اسناد بالادستی و حمایت‌های مجموعه مدیریتی استان گام خوبی برای رونق تولید و اشتغال برداشتیم و فقط طی 9 ماهه امسال توانستیم 180 سرمایه‌گذار را به استان جذب کنیم.

2 ماموریت دانشگاه علوم پزشکی: تولید محصولات پروبیوتیک و حذف نیتروژن و فسفر از فاضلاب

نجفی، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  نیز از راه‌اندازی اولین پارک فناوری مخصوص حوزه سلامت کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد که جزء اولین‌های کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امسال رتبه ششم دانشگاه‌ها در حوزه فناوری را کسب کرد و بین دانشگاه‌های تیپ دو نیز از نظر پژوهش جایگاه اول را دارد.

نجفی تاسیس مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی، تولید دو دارو برای کل کشور در اتاق تمیز دانشگاه و... را از دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری اعلام کرد.

وی گفت: به علاوه دانشگاه علوم پزشکی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای دو ماموریت مهم شامل تولید محصولات پروبیوتیک و همچنین حذف نیتروژن و فسفر از فاضلاب است.

شیر پاستوریزه در استان کرمانشاه مورد تایید و سالم است

فرهاد مرزی، دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در ادامه بر لزوم تعامل بیشتر صنایع و دانشگاه و استفاده از ظرفیت صاحبان ایده تاکید کرد.

وی از استقبال خانه صنعت در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه و واحدهای صنعتی و دانشجویان در راستای بهره‌گیری بهتر خبر داد و افزود: خانه صنعت به کسانی که علاقه‌مند هستند خدماتی همچون مشاوره با تامین اجتماعی، اداره کار و دارایی به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

مرزی با اشاره به شکل‌گیری صنعت انجمن جوانان در خانه صنعت، اضافه کرد: دانشجویان و جوانان علاقه‌مندان می‌توانند ارتباط نزدیکی با خانه صنعت و جوانان داشته باشند.

وی در ادامه گریزی هم به بحث کیک‌های آلوده به قرص در کشور و استان داشت و گفت: افراد متخلف در این رابطه شناسایی شدند و مشخص شده خارج از کارخانه‌ها این جاسازی‌ها صورت گرفته است و صرفا به‌دنبال لطمه‌زدن به اشتغال کشور و تعطیلی کارخانه ها بودند.

مرزی در خصوص شایعات اخیر در خصوص وجود سم آفلاتوکسین در شیر پاستوریزه نیز، گفت: شیرهایی که در استان توزیع شده همه مورد تائید دستگاه‌های نظارتی اداره استاندارد و معاونت غذا و دارو است و هیچ مشکلی ندارد، این شیطنت هم صرفا در راستای ضربه‌زدن به واحدهای صنعتی است.

گفتنی است، در ادامه این فستیوال به ارائه هشت ایده برتر نیز  پرداخته شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول