اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

40 درصد از صادرات کشور به عراق از مرزهای استان کرمانشاه می‌گذرد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طی چند سال اخیر، 40 درصد صادرات کشور به عراق از استان کرمانشاه عبور کرده است.

40 درصد از صادرات کشور به عراق از مرزهای استان کرمانشاه می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن دارابی امروز در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمانشاه که به مناسبت بیست و سومین سالروز ملی صادرات در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه به دلیل کریدور شرق به غرب و داشتن، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و داشتن پنج مرز رسمی و یک بازارچه رسمی، همیشه بیشترین میزان سهم صادرات در کشور را دارد.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه برای روند صعودی صادرات نیازمند تخصیص مشوق های صادراتی هستیم، گفت: طی دو سه سال اخیر، 40 درصد صادرات کشور به عراق از استان کرمانشاه عبور کرده است.

دارابی با بیان اینکه کرمانشاه از لحاظ ژئوپلتیکی یک‌ موقعیت فوق‌العاده دارد، بیان کرد: مرزها ملی هستند و اگر بخواهیم در مرزها رونق داشته باشیم باید از منابع ملی برای رونق آنان استفاده کنیم.

وی با تاکید به ساماندهی صادرات برخی محصولات کشاورزی استان، افزود: در بعضی از اقلام کشاورزی به‌دنبال اینموضوع هستیم که در قالب یک شرکت مدیریت صادرات بسته‌بندی، محصولات را از مزرعه انجام دهیم و در مرز فقط کار مربوط ذخیره‌سازی و سردخانه‌‌ها را داشته باشیم.

صادرکنندگان ژنرال‌های چنگ اقتصادی هستند

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: سال گذشته سال سختی برای صادر کنندگان بود و علی‌رغم همه سختی‌ها به سمت تثبیت صادرات پیش رفتیم.

 کیوان کاشفی صادر کنندگان را ژنرال‌های جنگ اقتصادی نامید و تاکید کرد: صادرکنندگان همت زیادی برای برگشت ارز به کشور داشته‌اند، کشور مدیون صادرکنندگان است.

وی ادامه داد: امروز دیگر چیزی به نام دلارهای نفتی در کشور نمی‌بینیم که کشور با ارز برگشتی حاصل از صادرات صادرکنندگان پیش می‌رود.

وی با گلایه از بعضی تنگ نظری‌ها و اعمال نفوذها در تصویب قوانین مشکل‌زا برای صادرکنندگان، اعلام کرد: طی 9 ماهه اول سال‌جاری 3 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده توسط صادر‌کنندگان پرداخت شده است که تاکنون فقط 30 درصد از این مبلغ به صادرکنندگان برگشته است و این موضوع باید در مجلس رسیدگی شود.

کاشفی با اظهار نارضایتی از بعضی موانع بر سر راه صادرکنندگان استان، صادرات را یک فرایند و زنجیره دانست و گفت: باید تمامی دست‌اندرکاران آن با تعامل با هم شرایط را تسهیل کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 13 صادرکننده نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول