اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات کاهش دما در‌ کشور تا سه‌شنبه آینده/‌کولاک برف در جاده‌های کوهستانی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روند کاهش دما از امروز تا سه‌شنبه آینده در شمال‌غرب 3 تا 7 درجه، در غرب کشور 4 تا 8 درجه، در البرز مرکزی 2 تا 5 درجه و در شمال‌شرق کشور 2 تا 4 درجه، پیش‌بینی می‌شود.

جزئیات کاهش دما در‌ کشور تا سه‌شنبه آینده/‌کولاک برف در جاده‌های کوهستانی

صادق ضیائیان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی شهرهای کشور در روزهای آینده اظهار داشت:‌ سامانه بارشی که در کشور فعال است، امروز به نیمه شرقی کشور رسیده و در این مناطق سبب وزش باد شدید و برف و باران شده است؛ با این حال امروز شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، جنوب شرق بوشهر،کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و همچنین تنگه هرمز و غرب دریای عمان، است. 

وی ادامه داد: امروز ‌در برخی از استان‌های واقع در غرب و شمال‌غرب و همچنین مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و شرقی، بارش برف و باران با شدت کمتر ادامه دارد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا این سامانه بارشی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان و همچنین شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان موجب رگبار باران و وزش باد شدید می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد. 

وی با بیان اینکه تنگه هرمز و دریای عمان‌ امروز مواج است، اظهار داشت: روزهای جمعه تا یکشنبه دریای خزر مواج است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در ارتفاعات البرز مرکزی، البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال‌غرب کشور سبب بارش برف خواهد شد.همچنین در استان‌های حاشیه خزر، بارش برف و در خط ساحلی خزر بارش باران داریم. 

ضیائیان افزود: روز شنبه این سامانه در رشته کوه زاگرس و استان‌های واقع در این منطقه از جنوب آذربایجان غربی و شرقی تا استان فارس در دامنه‌های رشته کوه البرز غربی،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی موجب بارش برف می‌شود و در استان‌های حاشیه خزر هم بارش برف و در خط ساحلی بارش باران داریم. 

وی افزود: روز شنبه در استان‌های بوشهر و فارس و همچنین خراسان جنوبی بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه این سامانه بارشی در جنوب شرق کشور فعال است، همچنین دوشنبه در استان‌های حاشیه خزر و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح سرمای هوا پس از بارش‌های اخیر، گفت: تا سه‌شنبه هفته آینده، هوای سرد ماندگار است و روند کاهش دما از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده در شمال‌غرب 3 تا 7 درجه و در غرب کشور از امروز تا دوشنبه 4 تا 8 درجه خواهد بود؛ همچنین در البرز مرکزی از امروز تا سه‌شنبه 2 تا 5 درجه و در شمال‌شرق کشور از امروز تا سه‌شنبه 2 تا 4 درجه کاهش دما خواهیم داشت. 

ضیائیان افزود: همچنین در استان‌های ساحلی خزر از فردا تا شنبه کاهش دما بین 3 تا 7 درجه پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد:‌ فردا و صبح شنبه در برخی محورهای کوهستانی، مه‌‌آلودگی و کولاک برف خصوصاً در شمال‌غرب، شمال و مناطق کوهپایه‌ای البرز غربی و مرکزی پیش‌بینی و توصیه می‌شود تردد با رعایت نکات ایمنی صورت بگیرد. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 6 درجه و 2 درجه زیر صفر خواهد بود، همچنین روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه آسمان تهران صاف است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 22 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر همچنین تبریز با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود؛ فردا در 24 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول