اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جانسون: انگلیس از خط پایان «برگزیت» گذر کرد

نخست‌وزیر انگلیس با استقبال از تصویب قوانین مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت کشورش از خط پایان برگزیت عبور کرده است.

جانسون: انگلیس از خط پایان «برگزیت» گذر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه از تصویب نهایی قوانین مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا استقبال کرد.

به نوشته نشریه «ویک»، جانسون گفت انگلیس «از خط پایان برگزیت گذر کرد و اکنون به صورت یکپارچه پیش خواهد رفت و سال‌های تفرقه را پشت سر خواهد گذاشت».

وی افزود: «اکنون دولت می‌تواند بر آینده‌ای روشن و هیجان‌انگیز با بیمارستان‌ها و مدارسی بهتر، خیابان‌هایی امن‌تر و گسترش فرصت‌ها به هر چهار گوشه کشور تمرکز کند».

دیروز (چهارشنبه) با تصویب نهایی قوانین مربوط به توافق انگلیس با اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور، بریتانیا یک گام دیگر برای خروج از این اتحادیه در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) نزدیک شد.

جانسون برای گرفتن این رأی از پارلمان مجبور شد به انتخابات زودهنگام متوسل شود و ترکیب نمایندگان را به نفع حزب خود تغییر دهد.

انگلیس قرار است روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، انگلیس نخستین کشوری است که از این اتحادیه خارج می‌شود. 

سال ۲۰۱۶ اکثر نظرسنجی‌های قبل از همه‌پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق‌ها بعد از برگزاری همه‌پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از تحادیه اروپا را فراهم کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول