اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شهید سلیمانی باید الگویی برای جوانان و آینده‌سازان باشد/ نرخ بیکاری خراسان رضوی؛ زیر متوسط کشوری

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهید سلیمانی باید الگویی برای جوانان و آینده‌سازان باشد، گفت: شهید سلیمانی الگویی جهانی برای آزادی‌خواهان عالم در همه ابعاد و یک نظامی اخلاق‌مدار واقعی بود.

شهید سلیمانی باید الگویی برای جوانان و آینده‌سازان باشد/ نرخ بیکاری خراسان رضوی؛ زیر متوسط کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی همواره از این القاب مختلف حسنه‌ای که به او گفته می‌شد در رنج روحی بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حتی زمانی که می‌خواستند نشان ذوالفقار را به او دهند، مخفی بود، از بیت ایشان را پیدا‌ کردند و گفت به شرطی حضور می‌یابم که رسانه‌ای نشود.

وی بیان کرد: شهید سپهبد سلیمانی عاشق رهبری و تابع ولی فقیه بود و این موضوع را باور داشت.

رزم‌حسینی با بیان اینکه شهید سلیمانی باید الگویی برای جوانان و آینده‌سازان باشد، افزود: شهید سلیمانی الگویی جهانی برای آزادی‌خواهان عالم در همه ابعاد و یک نظامی اخلاق‌مدار واقعی بود.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: از دیگر ویژگی‌های او افتادگی، تواضع و فروتنی بود، حامی مردم و خانواده‌های شهدا و بسیار پاکدست و مراقب فرزندانش بود.

وی ادامه داد: از آبروی خود برای خیلی‌ها می‌گذشت، به چپی و راستی بودن کاری نداشت و برای خدا‌ کار می‌کرد.

رزم حسینی گفت: همه‌ ما وظیفه داریم سبک زندگی ایشان را تبلیغ کنیم، به ویژه برای جوانان امروز که دشمن در شبکه‌های مجازی، مطبوعات و رسانه‌ها دارد اعتمادسوزی می‌کنند و مردم را از نظام فاصله می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشییع چند میلیونی شهید سلیمانی در مشهد اظهار کرد: خون شهید سلیمانی قیامتی در کشور و منطقه به‌پا کرد که هنوز هم آثارش ادامه دارد، در مشهد و استان مردم سنگ تمام گذاشتند.

وی بیان کرد: در کرمان تور زیارتی برای زیارت مزار شهید سلیمانی راه افتاده و صدها و هزاران نفر می‌روند که بر مزار این شهید، فاتحه‌ای بخوانند.

رزم حسینی عنوان کرد: در واقع شهید سلیمانی عزیز افغانستان، سوریه، عراق، یمن و کشورهای آزادی‌خواه بود و به گفته خود شهید او امام مردم مظلوم و ستم‌دیده جهان شده بود.

فعالان اقتصادی به حادثه سیل سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای داشته باشند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این جلسه گفت: شاید بیش از اندازه در طول زندگی پربار شهید سلیمانی، رفتنش اثرهای ماندگاری در این جامعه برجای گذاشت.

غلامحسین شافعی افزود: این اتفاقی که در تشییع پیکر مطهر شهید افتاد، تنها در سال ۵۷ چنین صحنه‌هایی را در جامعه دیده بودیم که پیر و جوان، زن و مرد، چپ و راست و مسلمان و غیره بیایند، و این اتفاق خاطره انقلاب سال ۵۷ را بار دیگر زنده کرد.

وی با اشاره به حادثه کرمان و سقوط هواپیما بیان کرد: از فعالان اقتصادی تقاضا دارم که به حادثه سیل استان سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای کنند، چرا که آن‌ها قبل سیل هم شرایط چندان مناسبی نداشتند و واقعا محروم هستند.

خون شهید سلیمانی جاویدان خواهد بود

در ادامه این جلسه رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: شهادت سردار سلیمانی ثمرات و برکاتی تا به امروز در جامعه ما ایجاد کرده است و قطعا خون این شهید جاویدان خواهد بود.

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر با اشاره به تعبیر رهبری از انتقام سپاه که به‌عنوان سیلی یاد شد، اظهار کرد: کار سپاه در سیلی زدن به آمریکا سبب شد که احساس امنیت به‌خاطر وجود پایگاه‌های آمریکا در کشورهای مختلف از بین برود.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تا دیروز در هر جای دنیا پرچم آمریکا کوبیده می‌شد، احساس امنیت در آن کشور برقرار می‌شد، اما نخستین تأثیر شهید سلیمانی در این جنگ و قتالی که آغاز شد، این بود که پایگاه‌های نظامی آمریکا در هر کشور دیگر حافظ امنیت آن کشور نخواهد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده منحنی آمار رشد پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای مختلف برای برقراری امنیت در آن کشور روبه‌رشد بود، اما امروزه این منحنی رو به افول است.

پژمان‌فر بیان کرد: هدف سپاه قدس و شهید سلیمانی که جمع شدن پایگاه‌های مختلف آمریکا در کشورهای منطقه بود، امروز در حال انجام است.

فعال شدن 163 بنگاه اقتصادی در استان طی یکسال گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: در خراسان رضوی همه برای توسعه اقتصادی و معیشتی استان جمع شدند و حداقل هفته‌ای یکبار جلسه ستادی برگزار می‌شود.

علی رسولیان افزود: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در واقع یک مدل اجرایی از فرمایشات رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است که در استان ما اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن 163 بنگاه اقتصادی در استان طی یکسال گذشته، توضیح داد: در حال حاضر طبق آمار 881 پروژه اقتصادی در استان داریم که از 56 معین اقتصادی خبر داریم که 243 پروژه آن آغاز شده و اشتغال ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان ما 3.6 درصد شده است که در 15 سال گذشته بی‌سابقه است و این نرخ از متوسط کشوری 4 درصد کمتر است.

رسولیان عنوان کرد: همچنین خراسان رضوی بالاترین نرخ مشارکت را دارد که 8 درصد از متوسط کشوری بیشتر است.

گفتنی است؛ در انتهای این جلسه آماری از جلسات برگزار شده بین بخش خصوصی و دولت در استان ارائه شد و دستور کارهایی برای حل مشکلات اقتصادی بخش خصوصی قرائت و تصویب شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول