اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

بازدید آنلاین برخی مسئولان از رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

همزمان با برگزاری رویداد بزرگ ۴۸ ساعته تولید محتوای فضای مجازی بسیج در سراسر کشور، مانیتورینگ این رویداد در مقر کنترل و مانیتورینگ در حال انجام است که برخی از مقامات و مسئولان فضای مجازی کشور در حال بازدید آنلاین از این رویداد هستند.

بازدید آنلاین برخی مسئولان از رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری رویداد بزرگ 48 ساعته تولید محتوا فضای مجازی بسیج در سراسر کشور، رصد این رویداد در مقر کنترل و مانیتورینگ در حال انجام است که برخی از مقامات و مسئولان فضای مجازی کشور در حال بازدید آنلاین از این رویداد هستند.

در همین راستا ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، منصور امینی، مسعود بصیری، مسئول بسیج رسانه، محمد شجاعیان مدیر عامل خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا تقی زاده رئیس بنیاد تعاون بسیج و نجف زاده مسئول فاوای بنیاد تعاون بسیج از این مرکز بازدید کردند.

سردار شکارچی: دولتمردان باید از ظرفیت بسیج در حوزه فضای مجازی حداکثر استفاده را ببرند

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در دومین روز برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور با حضور در مرکز کنترل و مانیتوریگ این رویداد با فعالیت‌‌های تیم‌های شرکت کننده در 31 استان کشور بازدید کرد.

در این بازدید سردار شکارچی ضمن رصد آنلاین سالن مسابقات با محورهای مسابقات و نحوه انتخاب این تیم‌ها آشنا شد.

سردار شکارچی در خصوص فعالیت‌های بسیج در حوزه فضای مجازی و این رویداد بزرگ اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند جهان هستیم که پشتوانه قدرتمندی کشور، قدرت نرم و مجازی است؛ در واقع قدرت معرفه‌های زیادی دارد که در چارچوب اسلام ناب محمدی تعریف می‌شود.

وی در ادامه افزود: مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری هم در چارچوب اسلام ناب محمدی است که امروز یکی از شدیدترین درگیری‌های ما با دشمن در این حوزه است؛ دشمن در حوزه جنگ نرم کاملا با ما درگیر است که ما به صورت همزمان باید دو اقدام مقابله با توطئه‌های دشمن و تمرکز و انسجام برای کنشگری و هجوم به دشمن در این حوزه را در دستور کار خود داشته باشیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر این مقابله جدی صورت نگیرد آسیب می‌بینیم یادآوری کرد: در صورت عدم مقابله با این توطئه‌ها، سرمایه‌های معنوی و بخشی از مولفه‌های قدرت نرم را از دست می‌دهیم و به همین جهت باید حتما از این حوزه صیانت شود.

سردار شکارچی با بیان اینکه نقاط ضعف دشمن در حوزه کنشگری بسیار بیشتر از ماست یادآوری کرد: آنچه که ما را آسیب پذیر کرده عدم انسجام بوده و به نظر می‌رسد در صورتی که انسجام ما در حوزه فضای مجازی بیشتر شود بسیاری از نقاط ضعف کشور در زمینه فضای مجازی برطرف شود.

وی ضمن تأکید بر تمرکز بیشتر بر نقاط ضعف دشمن عنوان کرد: با یک نبرد و جنگ نابرابر رو به رو هستیم که دشمن به عنوان یک امپراطور رسانه‌ای با محوریت صهیونیست‌ها در دنیا تمرکز خود را مقابله با آرمان‌های جمهوری اسلامی قرار داده و تا از بین بردن این آرمان‌ها از دشمنی خود دست بر نخواهد داشت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه افزود: زمانی می‌توانیم ادعای پیروزی در این صحنه را داشته باشیم که پیشانی دشمن را در همین صحنه جنگ نرم در کنار جنگ سخت به خاک بمالیم که این اقدام فضای مجازی بسیج کار ارزشمندی در حوزه تولید محتوا بوده و در راستای جنگ نرم با دشمن است.

سردار شکارچی با بیان اینکه بسیج دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار قوی و قدرتمندی است عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ظرفیت عظیم بسیج در دنیا بی نظیر است و آنچه که تا الان دشمن را به ذلت و خواری کشانده است همین ظرفیت عظیم بسیج است که به رهبری ولایت فقیه در چارچوب اسلام ناب محمدی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر گاهی از سوی دشمن دچار آسیب می‌شویم باید به درون جامعه خود بازگردیم؛ خلأهایی در کشور وجود دارد که باید برطرف شود و یا ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید به صورت بالفعل در بیاید؛ این اقدام سازمان بسیج در حوزه تولید انیمیشن به صورت گسترده در کشور بخشی از این ظرفیت بالقوه جوانان در حوزه مجازی را به صورت بالفعل درآورده است.

این مقام نظامی با بیان اینکه 1500 شرکت کننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بخش کوچکی از ظرفیت بسیج است خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌های بالقوه بسیج تبدیل به ظرفیت بالفعل شود به صورت جدی می‌توانیم در فضای مجازی به صورت جدی به دشمن بتازیم و آنها را شکست بدهیم؛ این تنها یک ادعا نیست و بلکه حقیقتی است که در صورت تحقق می‌توان دشمن را به زانو در آورد.

سردار شکارچی ضمن تأکید بر اینکه دشمن از مقابله با ایران در حوزه جنگ سخت ناامید شده است بیان کرد: دشمنان ما از مقابله با نظام جمهوری اسلامی در حوزه جنگ سخت نا امید شده اند و ضرب شستی که در پایگاه عین الاسد به آنها زده شد برای کل دنیا غیر قابل باور بود؛ موشک باران عین الاسد یک تستی برای دشمن بود که جمهوری اسلامی هر حرفی که می‌زند، به آن عمل می‌کند و همه شعارها را عملیاتی می‌کند.

وی در ادامه افزود: همه امکانات صهیونیست‌ها در حوزه جنگ نرم در سراسر دنیا به خط شده اند که با ایران در حوزه جنگ نرم به نبرد بپردازند؛ از همین جهت در این حوزه کارهای زیادی بر عهده ماست و یکی از کارهای ارزشمندی که در سازمان فضای مجازی بسیج صورت گرفته برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال در سراسر کشور است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین گفت: بسیج ظرفیت عظیمی دارد که نه تنها در حوزه مجازی بلکه در حوزه‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ... می‌تواند همه مشکلات کشور را حل کند که از همین جهت مشکلات بیرونی این نهاد باید توسط دولتمردان حل شود و از این ظرفیت عظیم برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

سردار شکارچی همچنین گفت: دشمن در حوزه جنگ شناختی و ادراکی تلاش زیادی می‌کند و باید در دو حوزه پدافندی و آفندی یعنی صیانت از جامعه و هویت خود در کنار هجوم به سردمداران کفر وارد عمل شده و از این حوزه‌ها غافل نشویم.

وی با بیان اینکه تا کنون دولتمردان بسیار کم از ظرفیت عظیم بسیج استفاده کرده اند عنوان کرد: همه دولتمردان باید تلاش کنند تا از این ظرفیت بسیج به ویژه در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا حداکثر استفاده را داشته باشند.

سردار سپهر: برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج حرکت در مسیر قدرتمندتر شدن است

سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در مرکز کنترل و مانیتوریگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور حاضر شده و از روند برگزاری این مسابقات بازدید کرد.

وی در خصوص ضرورت تولید محتوای دیجیتال توسط بسیج و کیفیت این فعالیت‌ها و همچنین تشکر از برگزارکنندگان رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور اظهار داشت: مسئولان فضای مجازی بسیج با روحیه جهادی خود در انجام این رویداد مهم و بزرگ برای تولید محتوای دیجیتال بسیار تلاش کرده و این تلاش آنها قابل تقدیر است.

جانشین رئیس سازمان بسیج در ادامه افزود: با توجه به اینکه دشمنان ما در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی به دنبال تغییر اذهان، افکار، باورها و رفتار ما هستند و از این طریق می‌خواهند محاسبات مردم و مسئولان کشور را به هم بریزند از همین جهت در یک جنگ تمام عیار نرم و فرهنگی با آنها قرار گرفته‌ایم.

سردار سپهر با بیان اینکه تلاش‌ها و جهت حرکت بسیج در فضای مجازی باید هم آفندی و هم پدافندی باشد عنوان کرد: باید تلاش ما در این فضا به شکلی باشد که محاسبات، اذهان، افکار و باورهای دشمن در این فضا تغییر و به نفع کشور مدیریت شود.

وی همچنین گفت: یقیناً تولید محتواهای مورد نیاز ما در داخل و خارج از کشور یکی از وظایف فضای مجازی بسیج بوده که مطمئن هستم که با تلاش مجاهدانه، عالمانه و آگاهانه همکاران در فضای مجازی و گروه‌های مردمی، به بالاترین سطح پشتوانه مردمی خواهیم رسید.

جانشین رئیس سازمان بسیج در ادامه افزود: با حضور این تیم‌های تخصصی که غالباً از مردم عادی هستند می‌توان این انتظار را داشت که نهضت تولید محتوا به راه افتاده و به حد مطلوبی از این حرکت آفندی در فضای مجازی دست پیدا خواهیم کرد.

سردار سپهر در خصوص قدرتمندتر شدن در فضای مجازی و نقش رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور همچنین گفت: باید به اعترافات یکی از شخصیت‌های مهم فرهنگی و دانشگاهی در آمریکا اشاره کنیم که می‌گوید ایران نیازی به بمب هسته‌ای و اتمی ندارد و ایران با فرهنگ خود دنیا را تسخیر خواهد کرد؛ این اظهارات یک اندیشمند آمریکایی همان وعده‌های الهی است که در خصوص جبهه حق در قرآن به مسلمانان داده شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مبانی دینی، اعتقادی و فرهنگی که در کشور وجود دارد، قطعاً در صحنه‌های دینی، فرهنگی، رسانه‌ای، گفتمانی و روایت‌های درست از جهان اسلام دست برتر خواهیم داشت و قدرتمند خواهیم بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین همچنین تأکید کرد: با توجه به اینکه حرکت در فضای مجازی به فضل الهی صادقانه و عالمانه بوده و هدف اصلی فعالیت‌ها در این فضا، آشنایی مردم دنیا با حقایق اسلام است، ان شاءالله برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور و سایر فعالیت‌های سازمان فضای مجازی بسیج، گام نهادن در مسیر قدرتمند تر شدن است.

زندی: گام موثر فضای مجازی بسیج در به راه انداختن نهضت تولید محتوای دیجیتال

در ادامه بازدید مسئولان از مرکز کنترل و مانیتورینگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج، حمیدرضا زندی، مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های سازمان صداوسیما هم با حضور در این مرکز از این رویداد مهم و فعالیت‌های تیم‌های شرکت کننده به صورت آنلاین بازدید کرد.

وی در خصوص اهمیت رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در شرایط فعلی اظهار داشت: این اقدام موثر بسیج در شرایط فعلی کمک بزرگی به نهضت تولید محتوای بومی کرده است تا جایی که می‌توان امیدوار بود در صورت ادامه این حرکت‌ و گسترش تولیدات بومی در سه حوزه انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و نرم افزار، دشمن در فضای مجازی متحمل شکست سختی خواهد شد.

مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های صدا و سیما ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج تصریح کرد: سازمان فضای مجازی بسیج با برگزاری این رقابت‌ها و اقداماتی از این قبیل می‌تواند نقش موثری در به راه انداختن نهضت تولید محتوا ایفا کند.

زندی ضمن تأکید بر لزوم حمایت از استعدادهایی که در این رقابت‌ها شناسایی می‌شوند بیان کرد: آمادگی هرگونه همکاری در راستای هم افزایی برای افزایش سطح کمی و کیفی محتواهای تولید شده در فضای مجازی هستیم.

سردار نجات: بسیج با تولید محتوای دیجیتال، می‌تواند آرمان‌های انقلاب را به گوش جهان برساند

سردار حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه هم در مرکز کنترل و مانیتوریگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور حاضر شده و از روند برگزاری این مسابقات بازدید کرد.

وی درخصوص فعالیت‌های بسیج در حوزه فضای مجازی و عملکرد سازمان فضای مجازی بسیج برای برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال اظهار داشت: مقایسه این رویداد با رقابت‌های سال گذشته نشان می‌دهد که رویداد سال 98 هم از جنبه تعداد و هم به لحاظ محتوا بسیار قوی تر عمل کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به ابتکارات بسیج در حوزه تولید محتوا یادآوری کرد: امیدواریم نتایجی که از این دوره از رقابت‌ها به دست می‌آید چراغ راهی برای پیشرفت در آینده باشد؛ جمهوری اسلامی علیرغم اینکه در حوزه‌های مختلف از قدرت خوبی برخوردار است اما باید حرف اول را در حوزه جنگ نرم بزند.

نجات در ادامه افزود: از آنجایی که ایده جمهوری اسلامی یک انسان متعالی است باید بتواند روز به روز رشد و پیشرفت کرده و به حالت متعالی خود برسد؛ تلاش جمهوری اسلامی هم رهاندن انسان‌ها از یوغ بردگی و اسارت و در ادامه بندگی خداوند است.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی ایده‌های جمهوری اسلام یدر چنین حدی قرار دارد، اینکه بتوانیم این نظرات و آرمان‌ها را به گوش مردم دنیا برسانیم قطعاً آنها هم از این ایده‌های انسانی استقبال کرده و طرفدار و عاشق جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان اینکه ایران کشوری است که ذاتاً دارای قدرت و ایده است بیان کرد: اگر بتوان با روش‌های نوین و بر اساس ابزار روز و از طریق شبکه‌های اجتماعی، محتواهای تولید شده نظیر خروجی‌های این رقابت 48 ساعته این ایده را به گوش مردم جهان برسانیم قطعاً گام موثری در صدور انقلاب اسلامی برداشته شده است.

نجات همچنین گفت: استفاده از فضای مجازی به نفع جمهوری اسلامی و یک فرصت تلقی می‌شود که اگر سازمان فضای مجازی از این فرصت خوب استفاده کرده و هنرمندانه وارد این فضا شوند، همه آحاد جامعه مخاطب آنها خواهند شد و افراد با سلیقه‌های مختلف و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف از تولیدات سازمان فضای مجازی استفاده می‌کنند.

در ادامه بازدید مسئولان از مرکز کنترل و مانیتورینگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج، سید علیرضا آل داوود،کارشناس فضای مجازی هم با حضور در این مرکز از این رویداد مهم و فعالیت‌های تیم‌های شرکت کننده به صورت آنلاین بازدید و عملکرد سازمان فضای مجازی را مثبت ارزیابی کرد.

سردار آزادی: نقطه مطلوب کشور تولید قدرت نرم در فضای مجازی است

در روز دوم برگزاری این رویداد نیز سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی بسیج با حضور در مرکز کنترل و مانیتورینگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج، از این رویداد مهم و فعالیت‌های تیم‌های شرکت کننده به صورت آنلاین بازدید کرد.

وی در خصوص ضرورت تولید محتوای فاخر اظهار داشت: امروز فضای مجازی تبدیل به یک فضای حقیقی شده است که با گستردگی زیاد توانسته است وقت قابل توجهی از جوانان کشور را به خود اختصاص بدهد.

معاون فرهنگی بسیج با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای امروز فضای مجازی، تولید محتوای جذاب، موثر و به روز است عنوان کرد: با توجه به خلأهایی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد این اقدام بسیج در خصوص رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال آغاز یک نهضت بزرگ برای جبران این خلأ است.

سردار آزادی در ادامه افزود: این نهضت بزرگ در راستای تولید محتوای خوب و مبتنی بر سبک زندگی اسلامی است که با حضور جوانان ایرانی که دارای ایده و ابتکار هستند کلید خورده است و مطمئن هستیم که محصول این حرکت سازمان فضای مجازی بسیج، تولیدات خوب و اثرگذاری است که بعد از گسترش در فضای مجازی می‌تواند دل‌ها و جان‌ها را سیراب کند.

وی همچنین گفت: امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که با انبوه تولیدات موثر در فضای مجازی، جبهه انقلاب بتواند بر جبهه دشمن غلبه کرده و به تولید قدرت دست پیدا کنیم؛ نقطه مطلوب کشور تولید قدرت نرم در فضای مجازی است که این فرمایش رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه اخیر است.

معاون فرهنگی بسیج با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که باید در آن قدرتمندتر شویم حوزه فضای مجازی است بیان کرد: با تولید محتوا قطعا می‌توانیم به تولید قدرت نرم، سرمایه اجتماعی و مزیت برای انقلاب اسلامی رسیده و انقلاب اسلامی را به عنوان یک الگو به دنیا معرفی کرد.

سردار آزادی در خصوص لزوم حمایت از افراد تولید کننده و همچنین محتواهای تولید شده در این فضا هم گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی در کشور باید از تولیدکنندگان دیجیتال حمایت کنند تا فعالان در عرصه فضای مجازی بتوانند با ایده پردازی، به تولیدات بهتری دست پیدا کنند.

وی همچنین بیان داشت: در هر عرصه‌ای که حمایت وجود داشته باشد، آن عرصه رشد خواهد کرد و از همین جهت معاونت فرهنگی و هنری بسیج آمادگی دارد تا از تولیدات برتر وبرگزیده هم تقدیر به عمل آورده و هم از تولیداتی که در حوزه فعالیت‌های انقلابی هستند حمایت ویژه انجام دهد.

رجبی، مسئول عملیات روانی ناجا با تیم همراه خود نیز از مرکز کنترل و مانیتورینگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج بازدید کرده و با اهداف و ماموریت‌های تیم‌های شرکت کننده آشنا شدند.

بازدید سردار سلیمانی از رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمان

همچنین سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در تالار سرو کرمان از روند برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان کرمان بازدید کرد.

وی از روند فعالیت تیم‌های تولید محتوا در این رویداد بازدید و از نزدیک با شرکت‌کنندگان در این رویداد گفتگو کرد.

در این بازدید افراد شرکت کننده در این رویداد به تشریح اقدامات خود پرداخته و در ارتباط با محصولی که در این رقابت تولید می‌کنند توضیحاتی ارائه کردند.

دشمن می‌خواهد با استفاده از فضای مجازی شکست‌های حقیقی خود را توجیه کند

سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه چهارشنبه در اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمان اظهار کرد: انجام این رویداد اقدام خوبی است که در سراسر کشور در حال انجام است.

وی افزود: هنرنمایی جوانان انقلابی در عرصه فضای مجازی می‌تواند این باور را تقویت کند که در عرصه فضای مجازی و دیجیتال هم می‌توانیم توانمندی‌های عظیمی را به دست آوریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: این عرصه در کشور ما برای جوانان یک عرصه جدید محسوب می‌شود اما جوانان میهن اسلامی ما توانایی انجام آن را دارند، ذکاوت و هوشمندی برادران و خواهران ما نوید بخش سرعت حرکت بیشتر در این عرصه نسبت به سایر کشورها است.

سردار سلیمانی مطرح کرد: امروز دشمن به واسطه عملیات‌های روانی متعدد هجمه زیادی تحت عنوان جنگ نرم به کشور وارد می‌کند البته از این عرصه فضای مجازی می‌توان برای خنثی سازی نقشه‌های دشمن در زمینه‌های متعدد استفاده کرد.

وی ادامه داد: دشمن با استفاده ار عملیات‌های روانی متعدد می‌خواهد در روحیه جوانان ما خلل ایجاد کرده و نا امیدی را در جامعه القا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقشه‌های متعدد ترامپ همچون تهدید به حمله نظامی علیه ایران، ایجاد بلوا در فتنه آبان ماه در فضای مجازی با شکست مواجه شد.

سردار سلیمانی ابراز کرد: زمانی که ترامپ وقیحانه از دستور ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سخن گفت، تصور می‌کرد پیروزی بزرگی کسب کرده اما این اقدام بزدلانه خدشه بزرگی به حیثت آمریکا وارد کرد.

وی گفت: نقشه‌های آمریکا نقش بر آب شد و دیدید که عشق به سیدالشهدای مقاومت، دوستداران آن سردار شهید را در سراسر جهان همراه با در دست داشتن عکس‌های حاج قاسم به خیابان‌ها کشاند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دشمن می‌خواهد همه شکست‌هایی را که در فضای حقیقی بر او تحمیل شده با استفاده از گسترش فضای مجازی توجیه کرده و در بین مردم ما یاس و نا امیدی را حاکم کند.

سردار سلیمانی اذعان کرد: ما یک کشور ثروتمند و قدرتمند هستیم، مردم ما با شرافت هستند و در دنیا مشابه ندارند و مثل حقیقی آن را درتشییع پیکر پاک شهدای مقاومت به نمایش گذاشتند.

وی یادآور شد: در زمان ارتحال امام خمینی (ره) همه مردم ایران برای تشییع به تهران آمدند اما تشییع پیکر سردار دلها در همه کشور برگزار شد و معتقد هستیم بیش از ۲۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند از این رو دشمن بداند که نمی‌تواند این روحیه مقاومت مردم ایران را نادیده بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: عمده تورمی که در کشور وجود دارد همچنین کاهش ارزش پول ملی متاثر از فضای مجازی است چرا که به واسطه این سیاست دشمن قصد نا امید کردن ملت ایران را دارد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در جریان برگزاری این رویداد بزرگ در حوزه فضای کسب و کار، فرهنگ و اقتصاد محصولات متعددی در کشور در حال تولید است و امیدواریم در این بین استعدادهای زیادی کشف شود.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در کنفرانس ویدئویی با شرکت‌کنندگان در دومین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج سراسر کشور ضمن عرض سلام و خداقوت به همه شرکت‌کنندگان در این رویداد 48 ساعته اظهار داشت: امروز در مرکز کنترل بسیج درباره برگزاری دومین رویداد بزرگ تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج، حاضر شده ایم تا از زحمات و تلاشهای بسیجیان سراسر کشور در حوزه تولید محتوا در سه حوزه بازی‌های رایانه ای، انیمیشن و تولید نرم افزار موبایلی بازدید کنیم.

وی در ادامه افزود: امسال استقبال خوبی از این رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج صورت گرفته که 1500 نفر در قالب 500 تیم گزینش شده به لحاظ توانمندی در این رویداد شرکت کرده اند که شاهد شکل گیری رقابت فشرده تولید محتوا در این سه حوزه هستیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ضمن تبریک به مدیران و برگزارکنندگان این رویداد خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک اقتصاد بزرگ فرهنگی در دنیا هستیم و رقابت فشرده‌ای در صحنه فضای مجازی جهان در حال شکل‌گیری است که خوشبختانه کشور ما به دلیل برخورداری از جوانان که درصد قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند و همچنین برخورداری از نظام آموزشی نسبتا مناسب و همچنین انگیزه و عزم ملی حرف‌های زیادی برای گفتن در عرصه بین الملل دارد.

فیروزآبادی در ادامه افزود: همه این ظرفیت‌ها در کشور فضایی را خلق کرده است که بشارت دهنده آینده روشنی برای حوزه فضای مجازی در کشور است که در این فضا کشور بتواند در مقابل توطئه‌هایی که وجود دارد استوار باشد.

وی بیان داشت: امروز محتواهای ما از اپ استورها حذف می‌شود و وقتی مردم می‌خواهند احساسات خود را برای شهادت سردار سرفراز کشورمان شهید سلیمانی بیان کنند، پیش از آنکه محتوایی شکل بگیرد، آنها را حذف کرده و صفحات فعالان فضای مجازی بسته می‌شود که این رفتار زننده‌ای است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه افزود: در تاریخ بشریت سابقه نداشته است که یک متن را در فضای مجازی به طور کامل حذف کنند؛ گاهی در برخی از کشورها اقداماتی نظیر فیلترینگ و یا حذف بخشی و مقطعی صورت گرفته اما این اقدام اخیر در حذف و مسدود شدن کامل اکانت‌ها و صفحات فضای مجازی به خاطر ابراز علاقه به سردار شهید سلیمانی در طول تاریخ و در همه دنیا بی سابقه بوده است.

فیروزآبادی همچنین عنوان کرد: در یک سال گذشته شاهد حذف اپلیکیشن‌ها از گوشی‌های کاربران بودیم به طوری که بدون رضایت و مجوز، اپلیکیشن‌هایی از روی گوشی حدود 30 میلیون کاربر ایرانی حذف شد؛ ده‌ها هزار صفحه اینستاگرامی و حساب کاربری توئیتری بسته شد که دسترسی میلیون‌ها فالوور و پیرو به محتواهای این حساب‌های کاربری از بین رفت.

وی همچنین گفت: در چنین فضایی ما باید محتوای بومی خود را داشته و سکوهای مناسبی برای پخش این محتواها تهیه کرده و این محتواها را در فضای جهانی مجازی به همه مخاطبان خود در سراسر دنیا ارائه کنیم. ما در مرکز ملی فضای مجازی از ایده نهضت تولید محتوا حمایت می‌کنیم.

 رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه افزود: از اینکه این محتوای تولید شده بر روی سکوهای ایرانی به همه مردم دنیا ارائه شود نیز حمایت خواهیم کرد بازدید امروز از این رویداد به ما روحیه داد که این تصمیم را با همکاری فعالان فضای مجازی در سراسر کشور در حوزه تولید محتوا، کاربری فعال، سکوسازی و استفاده عموم از این محتواها عملی سازیم.

فیروزآبادی در پایان تاکید کرد: به همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه این وعده را می‌دهیم که بعد از این مسابقه تلاش خواهیم کرد که برندگان این مسابقه امکان عرضه مناسب‌تر تولیدات خود را بر روی سکوهای ارتباطی از قبیل اپراتورهای تلفنی و اپ استورهای ملی ارائه دهند تا به شکل گیری کسب و کارهای نوپای تولید محتوا در مرکز ملی فضای مجازی کشور کمک کرده باشیم.

 آمادگی بسیج رسانه برای حمایت از تولیدات دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج

در ادامه مسعود بصیری ضمن بازدید از مرکز رصد و مانیتوریگ رویداد 48 ساعته تولدی محتوا در سراسر کشور اظهار داشت: سازمان فضای مجازی بسیج در و سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه ارتقاء شبکه سازی و نهضت تولید محتوا انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه آماده همکاری برای توسعه این رویداد و فعالیت آماده همکاری با سازمان فضای مجازی بسیج بوده اظهار داشت: حمایت از ایده‌‎های جوانان که در این رویداد حاضر شدند باعث شناسایی استعداد‌های ناب این حوزه در بسیج و کشور، که اتفاقا این ایده‎ها زیاد هم هستند، می‌شود.

سردار حمیدرضا تقی زاده مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج هم با حضور در مرکز مانیتورینگ رویداد تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج در جریان روند برگزاری این رویداد مهم قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از این حرکت ارزشمند سازمان فضای مجازی بسیج گفت: رویداد تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج به نوبه خود بزرگترین نهضت تولید محتوای دیجیتال در کشور است که استعدادهای زیادی را شناسایی و حمایت می‌کند.

امینی: اقدامات فضای مجازی بسیج در حوزه نهضت تولید محتوا بسیار موثر است

منصور امینی، مدیر سازمان فضای مجازی سراج در بازدید از مرکز مانیتورینگ بزرگترین رویداد تولید محتوای جهان اظهار داشت: این اقدام در راستای حمایت از تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج در کشور و گسترش آن اقدام تحسین برانگیز و بزرگی است.

امینی همچنین گفت: سازمان فضای مجازی بسیج با اقداماتی از این دست می‌تواند نقش موثری در به راه انداختن نهضت تولید محتوا ایفا کند.

وی در ادامه افزود: سازمان فضای مجازی سراج هم آماده هرگونه همکاری و هم افزایی با سازمان فضای مجازی بسیج در این موارد و همه فعالیت‌های اثر بخش در حوزه فضای مجازی است.

 در ادامه برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر از مقر کنترل و مانیتورینگ رویداد تولید محتوای سازمان فضای مجازی بسیج بازدید کرد.

همچنین نجف زاده مسئول فاوای بنیاد تعاون سازمان بسیج به همراه هیودی معاون خود به صورت آنلاین از رقابت شرکت‌کنندگان در این رویداد 48 ساعته بازدید کردند.

نجف زاده با بیان اینکه دور هم جمع کردن این تعداد از نفرات در حوزه‌های تخصصی در سراسر کشور اقدام شایسته‌ای است عنوان کرد: امیدواریم خلاء‌های موجود در این حوزه در کشور با فعالیت‌های این چنینی از سوی بسیج جبران شود.

وی افزود: خروجی این رویداد 48ساعته که منجر به تولید محتوا می‌شود می‌تواند کمک زیادی به نهضت تولید محتوا در سراسر کشور داشته باشد؛ می‌توان به این رویداد یک نگاه استارت آپی داشت که باید در این صورت از محتواهای تولید شده در این فضا حمایت کرد.

مسئول فاوای بنیاد تعاون سازمان بسیج همچنین گفت: نگاه دیگر به این 1500 نفر و 500 تیم، نگاه مرکز رشدی است به طوری که حمایت ویژه‌ای از این افراد و تیم‌ها صورت بگیرد تا به بلوغ کاری و حرفه‌ای برسند.

نجف زاده همچنین گفت: باید حمایت‌های معنوی و مادی از استعدادهایی که در حوزه تولید محتوای دیجیتال در بسیج وجود دارد، بیشتر شود؛ با توجه به اینکه بنیاد تعاون یک موسسه غیر انتفاعی است که در راستای خدمت‌رسانی به بسیجیان فعالیت می‌کند، شناسایی این استعدادها می‌تواند پروژه‌هایی را از سمت بنیاد به سمت این تیم‌ها هدایت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول