اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انجام نمونه‌های تکمیلی از لاشه‌های پرندگان مهاجر/ نتیجه آزمایش شنبه اعلام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: نمونه‌های تکمیلی از لاشه‌های پرندگان مهاجر در میانکاله و گلوگاه گرفته شد و تا نیامدن پاسخ هیچ اظهارنظر قطعی در این زمینه نمی‌توان کرد.

انجام نمونه‌های تکمیلی از لاشه‌های پرندگان مهاجر/ نتیجه آزمایش شنبه اعلام می‌شود

سیدحسین رضوانی امروز درباره دلیل مشاهده لاشه پرندگان در میانکاله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از عصر روز گذشته ازسوی محیط زیست مازندران به مااطلاع دادند که تلفاتی در پرندگان مهاجر در میانکاله و گلوگاه داشتیم و لاشه پرندگان در این مناطق مشاهده شد.
وی افزود:  به محض این اتفاق ماموران دامپزشکی در محل حضور پیدا کرده و نسبت به دفت بهداشتی پرندگان تلف شده اقدامات لازم صورت گرفت.


مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه نمونه‌های اولیه گرفته شد، اضافه کرد: همچنین نمونه‌های تکمیلی از لاشه‌ها نیز گرفته شد و به آزمایشگاه ارسال شده است.


این مسؤول بیان کرد: در ارتباط با این مهم هم می‌توانیم مشکوک به بیماری یا مسمومیت و هم مشکوک به عوامل دیگر باشیم.


رضوانی با اعلام اینکه نمی‌توانیم درباره دلیل مرگ پرندگان مهاجر اظهارنظر کرد، خاطرنشان کرد: تا بعدازظهر فردا و یا روز شنبه جواب نمونه‌ها اعلام می‌شود و ما هم منتظر پاسخ این نمونه‌ها هستیم.


وی در پایان درباره گمانه‌زنی اینکه علت این مرگ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است یا خیر؟، گفت:  نمی‌توانیم بگوئیم دلیل این اتفاق بیماری آنفلوانزا است چراکه این بیماری در فضاهای بسته گله را زمین‌گیر می‌کند ولی فضای باز کمتر تلفات سنگین است و بیشتر موردی است و البته باید منتظر نتیجه باشیم.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول