اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اخذ «مالیات» از سفرهای خارجی تبعات منفی دارد/ کاهش درآمد دولت از راه مبارزه با «دانه‌درشت‌ها» جبران شود

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تصریح کرد: اخذ مالیات از سفرهای خارجی تبعات منفی بر اقتصاد کشور دارد و در صورت اجرایی شدن این طرح بیشترین ضرر متوجه مردم استان‌های مرزی است.

اخذ «مالیات» از سفرهای خارجی تبعات منفی دارد/ کاهش درآمد دولت از راه مبارزه با «دانه‌درشت‌ها» جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس اظهار کرد: سفرهای خارجی غالبأ دارای ماهیت اقتصادی، فرهنگی، علمی یا تفریحی هستند که هر کدام برای مردم دارای مزیتی اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس این ماده، سازمان مالیاتی مکلف است بابت خروج هر مسافر ایرانی به جز موارد تبصره ۳ این ماده، از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به‌عنوان مالیات از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

وی افزود: اینکه دولت در کنار عوارض خروج از کشور مالیات مضاعف برای سفرهای خارجی اخذ کند تبعات منفی دارد که آثار زیان‌بار آن در بلند مدت بر اقتصاد کشور پدیدار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اصولاً در کشورهای مختلف دنیا با توجه به قوانین آن کشورها مالیات‌های مختلفی بر درآمد و دارایی و غیره وضع می‌شود که مبنای همه آنها بر اساس درآمد اشخاص است، اما سفرهای خارجی غالباً کسب درآمد برای اشخاص ندارند هرچند در مصوبه مجلس، سفرهای آموزشی معاف شده است اما ساز و کاری برای شناسایی و اثبات آموزشی بودن سفر مشخص نشده است ضمن آنکه تجربه ثابت کرده استفاده از این معافیت‌ها آنقدر درگیر بوروکراسی می‌گردد که مشمولان از آن صرف نظر می‌کنند.

مرادی عنوان داشت: در استان‌های مرزی ازجمله هرمزگان، مردم مراودات مرزی و خویشاوندی با کشورهای همسایه دارند که در صورت اجرایی شدن این مصوبه، مردم استان‌های مرزی بیشترین ضرر را خواهند کرد.

وی ادامه داد: درست است که کشور با کاهش درآمد روبروست اما بنظر می‌رسد این مشکل ناشی از سوءمدیریت‌هایی است که در کشور وجود دارد و فشار بر مردم با افزایش مالیات، نوع دیگری از این بی‌تدبیری‌هاست.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس افزود: چرا دولت تلاش نمی‌کند کاهش درآمد خود را از راه مبارزه با دانه‌درشت‌هایی جبران کند که با فرار مالیاتی یکی از  عوامل عمده این کاهش درآمد هستند؟

مرادی بیان کرد: تحمیل هزینه‌ها بر دوش مردم امری ناپسند است که بنده هم در مجلس مخالف این رویه هستم و امیدوارم شورای محترم نگهبان با در نظر گرفتن جمیع جهات راهکارهای بهتری را در اصلاح این مصوبه به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول