اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سال 2020 در ازبکستان سال «علم، معرفت و اقتصاد دیجیتالی» نام‌ گرفت

رئیس جمهور ازبکستان سال 2020 در این کشور را به عنوان سال «علم، معرفت و اقتصاد دیجیتالی» نام‌گذاری کرد.

سال 2020  در ازبکستان سال «علم، معرفت و اقتصاد دیجیتالی» نام‌ گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ساعتی قبل در پیام سالانه خود به پارلمان سال 2020 میلادی در این کشور را به عنوان سال «علم، معرفت و اقتصاد دیجیتالی» نام‌گذاری کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود تاکید کرد که در سال جدید طرح ها و برنامه های آغاز شده در سال 2019 میلادی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

میرضیایف خاطرنشان کرد: هم اکنون توسعه نوآوری و فن آوری های دیجیتالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروز هدف ما قرار گرفتن در صف کشورهای پیشرفته است که تنها از طریق انجام اصلاحات گسترده و توسعه دانش می توانیم در این فهرست قرار گیریم.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع ما در تمام زمینه های آموزشی آغاز به انجام اصلاحات گسترده زده ایم و باید دانش نوین و فن آوری های جدید را فراگیریم.   

میرضیایف گفت: هنوز بیشتر سازمان ها از فن آوری های دیجیتالی استفاده نمی‌کنند. مقامات فاصله زیادی با فن آوری های دیجیتالی دارند و به این دلیل نمی توانند از پتانسیل کارمندان خود به طور مناسب بهره برداری کنند.     

رئیس جمهور ازبکستان یادآوری کرد: شکل گیری اقتصاد دیجیتالی نیازمند به هزینه و مبالغ هنگفتی دارد اما امروز باید این کار را آغاز کنیم، چون فردا دیر خواهد شد.  

میرضیایف همچنین اظهار داشت: طبق برنامه پیش بینی شده تا سال 2030 میلادی برنامه «ازبکستان دیجیتالی-2030» اجرایی خواهد شد و موضوعاتی از جمله انرژی، کشاورزی و منابع آب، حمل و نقل، زمین شناسی، نقشه‌برداری زمین ها، بهداشت، آموزش و امور آرشیو از جمله زمینه های اولویت دار به کار بردن اقتصاد دیجیتالی هستند.

وی افزود: در چهارچوب این برنامه سمت های معاون نخست وزیر در مسایل فن آوری‌های اطلاع رسانی و دیجیتالی، معاونین وزرا، سازمان ها و استانداران در این مسایل تاسیس می شود، ضمن این فقط یک شعار نیست.

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به طرح «یک میلیون برنامه نویس ازبک»گفت: ما اهداف بزرگی را در پیش گرفتیم و با همکاران خارجی در این زمینه به توافق رسیدیم. طی 3 و یا 4  سال آینده نتایج بزرگی را به دست خواهیم آورد.

میرضیایف تاکید کرد: ما در تاریخ کشور هیچ وقت چنین اهداف بزرگی را در پیش نگرفته بودیم.

گفتنی است، سال 2019 میلادی در ازبکستان به عنوان سال «سرمایه گذاری های فعال تر و توسعه اجتماعی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول