اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ارزش دستورات دینی در نابسامانی‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد

خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: هنگامی که جامعه در بستر نابسامانی‌‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، ارزش دستورات دینی نظیر صدقه بیشتر نمایانگر می‌شود

ارزش دستورات دینی در نابسامانی‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ یوسف جمالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار کرد: هنگامی که جامعه در بستر نابسامانی‌‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، ارزش دستورات دینی نظیر صدقه بیشتر نمایانگر می‌شود چرا که انسان‌های نیکوکار در لحظات سخت، همنوعان خود را فراموش نمی‌کنند.

وی افزود: هنگامی‌که انسانی نیکی می‌کند، در ابتدا خودش احساس رضایت و آرامش می‌کند و این بدان معنا است که در بخشش و نیکی، هر دو طرف سود می‌برند. این احساس رضایت دو طرفه است.

خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان این که اهمیت صدقه در بزرگی آن نیست، اضافه کرد: ممکن است فرد صدقه دهنده نیازمند باشد اما نیاز خود را تحمل می‌کند و صدقه می‌دهد. صدقه در هنگام نیاز ارزشی چندین برابر دارد و نشان دهنده غنای نفس است. 

شیخ جمالی ادامه داد: هنگامی‌که فرد صدقه می‌دهد، خداوند راههای بزرگی را در مسیر او می‌گشاید زیرا صدقه دادن نوعی معامله با خدا است و خداوند به صدقه دهندگان وعده داده است.

وی گفت: صدقه فقط مالی نیست، نیکی کردن به دیگران، احترام نهادن زن به همسر، لبخند زدن و گره از مشکلی واکردن نیز نوعی صدقه است.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول