اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حضور آگاهانه مردم در رقم زدن سرنوشت جامعه موثر است

امام جمعه ماکو گفت: حضور آگاهانه و هوشمند مردم در امور اجتماعی و سیاسی جایگاه ویژه‌ای در تعیین سرنوشت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه دارد.

حضور آگاهانه مردم در رقم زدن سرنوشت جامعه موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماکو با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب، باعث پیاده شدن احکام دینی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: با توجه به آیات، روایات و قانون اساسی جمهوری اسلامی، بدون شک حضور گسترده و مداوم مردم در صحنه‌ انقلاب، پشتیبانی از نظام دینی، مواضع انقلاب و جمهوری اسلامی، باعث می‌شود تا احکام دین مبین اسلام در جامعه پیاده شده و عدالت در بین مردم اجرا شود.

وی افزود: در دنیا، حکومت‌هایی صاحب قدرت واقعی هستند که با پشتیبانی مردم و حضور گسترده امت، اقتدار و استقلال یافته و پایه‌های حکومتشان استقرار و ثبات پیدا خواهد کرد.

امام جمعه ماکو بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای الهی و ملاک‌های قرآنی در سایه رهبری دینی، حکومتی است که بر پایه آرای مردم نقش بسته است، البته این نظام الهی در سایه‌ فداکاری‌های جوانانی به وجود آمده است که جان خویش را در راه اسلام، قرآن و انقلاب فدا کرده و در این راه با اراده‌ای پولادین و توکل به خدای قادر متعال معلول و اسیر شدند.

وی عنوان کرد: حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در امور اجتماع و سیاست، حضور فعال و بادوام، درک صحیح از مسائل جاری، توجه ویژه به نقشه‌های شوم شیطانی  مستکبران، جایگاه ویژه‌ای در تعیین سرنوشت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایفا می‌کند.

هاشمی اذعان کرد: از جمله‌ نمادهای این حضور کارساز در جایی خود را نشان می‌دهد که مردم کارگزاران و نمایندگانی متعهد، شایسته، لایق، کارآمد و اصلح انتخاب کنند، البته ثمره‌ این انتخاب، در اجرای احکام اسلام و قوانین مترقی جمهوری اسلامی و اجرای عدالت نمودار می‌شود.


انتهای پیام/۶۱۰۳۰
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول