اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تظاهرات گسترده مردم عراق علیه آمریکا اقدامی ارزشمند است

امام جمعه بندرترکمن گفت: تظاهرات گسترده مردم عراق در شهرهای مختلف از جمله بغداد برای خروج آمریکایی‎ها از این کشور اقدامی ارزشمند است.

تظاهرات گسترده مردم عراق علیه آمریکا اقدامی ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرترکمن، محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: خطبه‎های مقام معظم رهبری در نماز جمعه 27 دی ماه راهگشای ملت ما و مردم جهان است و گره‎های کور را برای ما باز می‎کند.

وی با بیان اینکه خطبه‎های معظم‎له انعکاس جهانی داشته است، بیان کرد: بسیاری از خبرگزاری‎های جهان به ابعاد مختلف فرامین معظم‎له اعم از «نه» به مذاکره با آمریکا، عدم اعتماد به کشورهای اروپایی، مسائلی در خصوص زانو درآوردن این کشورها از سوی ملت ایران و... پرداختند.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: رهبر انقلاب جمعیت میلیونی در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی را دست قدرت الهی دانستند و تأکید کردند پاسخ سپاه به اقدام آمریکا ضربه به هیبت و ابهت ابرقدرتی آمریکا بود.

منصوری اضافه کرد: معظم‎له همچنین تنها راه پیش روی ملت ایران را قوی‌تر شدن دانستند و فرمودند آینده ملت ایران باید به گونه‎ای باشد که دشمن حتی جرأت تهدید هم نداشته باشد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشور عراق بیان کرد: تظاهرات گسترده مردم عراق در شهرهای مختلف از جمله بغداد برای خروج آمریکایی‎ها از این کشور اقدامی ارزشمند است.

امام جمعه بندرترکمن با ابراز تأسف از عدم صدور ویزا برای وزیر امور خارجه کشورمان در پی سفر به سوئیس خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزیر امور خارجه کشورمان را رسماً دعوت کرده بودند اما از صدور ویزا امتناع کردند؛ این اتفاقات از نتایج برجام است که وزیر امور خارجه کشورمان را به سوئیس هم راه نمی‎دهند.

منصوری به حضور سفیر انگلیس در جمع اغتشاشگران و بازگشت وی به کشور اشاره کرد و یادآور شد: جای تأسف است که با بیش از یک قرن خیانت انگلیس به ایران سفیر این کشور برخلاف قوانین بین‎المللی در اغتشاشات حضور یافت و با وجود آنکه مردم و مجلس خواستار برخورد قاطع با سفیر این کشور شدند اما تنها معاون وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد با او با تندی برخورد کردند.

وی با بیان اینکه عدم برخورد با سفیر انگلیس نشانه بی‎توجهی وزارت امور خارجه به منافع کشور و باج دادن به انگلیس است، خاطرنشان کرد: اگر سفیر ما در انگلیس چنین کاری انجام می‎داد مدت‎های زیادی او را در زندان حبس می‎کردند سپس ضمن برخورد تند، او را با ذلت از کشور بیرون می‎کردند.

امام جمعه بندرترکمن گفت: از آنجایی که بسیاری از فرزندان برخی مسؤولان ما در انگلیس زندگی می‎کنند و بعضی از مسؤولان کشورمان دوتابعیتی هستند برای اخراج سفیر انگلیس از کشور تعلل می‎کنند.

منصوری از جمع‎آوری و ارسال کمک‎های مردمی به سیل‎زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با مشارکت مردم، سپاه و حوزه‎های علمیه بندرترکمن دو دستگاه نیسان کمک‎های مردمی شامل 440 پتو، حدود یک هزار و 500 کنسرو، پوشاک زنانه و بچه‎گانه، 100 عدد چکمه و مقداری مواد خوراکی به مناطق سیل‎زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول