اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

افتتاح سومین نمایشگاه عکس «خوشه»/ پویش «حال خوب نان» کلید می‌خورد

معاون وزیر کشاورزی در افتتاحیه سومین نمایشگاه عکس مسابقه «خوشه» گفت: در آیین پایانی این مسابقه، با کمک چهره‌های سینمایی و ورزشی و شخصیت‌های اقتصادی، پویش «حال خوب نان» را کلید می‌زنیم.

افتتاح سومین نمایشگاه عکس «خوشه»/ پویش «حال خوب نان» کلید می‌خورد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، سومین نمایشگاه عکس‌های برتر مسابقه «خوشه» با عنوان «از مزرعه تا سفره» با حضور یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در خانه هنرمندانی ایران افتتاح شد.

وی پس از افتتاح این نمایشگاه در نشستی با اهالی رسانه گفت: ارزش اقتصادی صنعت نان ۶۰ هزار میلیارد تومان است و قریب ۸۰ میلیون ایرانی مخاطبان این صنعت هستند.

سیف افزود: طی سال‌های اخیر نیازی به واردات گندم نداشتیم البته امسال برای تأمین ذخایر استراتژیکمان وارد خواهیم کرد. تجهیزات آرد و نان ما هم با استانداردهای جهانی همراه است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امسال برای سومین دوره، جشنواره عکس «خوشه» را برگزار کردیم که داستان گندم، آرد و نان را وارد زندگی مردم کنیم. چون معتقدیم اصلاح هر جامعه‌ای از کنار اصلاح فرهنگ آن می‌گذرد. ما تلاش داریم فرهنگ برکت و قداست نان را حفظ کنیم و فرهنگ مصرف آن را اصلاح کنیم، چون دولت برای نان یارانه می‌پردازد. 

سیف اضافه کرد: شرکت‌کنندگان مسابقه این دوره سه برابر شده است و تعداو عکس‌ها هم چهار برابر. اما این هنوز مطلوب ما نیست. 

وی به عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه اشاره کرد و گفت: یک نانوا کتاب‌هایی برای مطالعه گذاشته و حتی به مشتریانش امانت می‌دهد. 

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد: ۱۴ بهمن اختتامیه مسابقه برگزار و برندگان معرفی می‌شوند. قرار است با کمک چهره‌های سینمایی و ورزشی و شخصیت‌های اقتصادی، پویش «حال خوب نان» را کلید بزنیم. 

 

 

* برگزاری تورهای عکاسی از زنجیره گندم تا نان

علیرضا کریمی رییس کانون انجمن‌های زنجیره گندم و آرد و نان کشور هم در ادامه گفت: ان‌شاءالله با تلاش ما و پیگیری رسانه‌ها، شاهد ارتقای صنعت نان کشور باشیم.

مهدیه خاکی صدیق دبیر مسابقه عکس «خوشه» هم آماری از این مسابقه ارائه کرد و گفت: فراخوان مسابقه از زمان برداشت گندم آغاز شد و تا دی‌ماه به طول انجامید.

دبیر مسابقه عکس «خوشه» یادآور شد: این مدت حدود ۶ تور عکاسی در تهران برگزار کردیم. در استان‌های کردستان، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان هم تورهای استانی برپا شد.

صدیق افزود: ۶۷۰ شرکت کننده داشتیم با ۳۰۵۰ عکس که در نهایت پس از داوری، ۱۳ مجموعه عکس، ۵۰ تک عکس، ۲۱ عکس موبایلی و ۱۰ عکس بخش ویژه زیر ۱۵ سال به نمایشگاه راه یافت، یعنی در مجموع ۱۴۴  عکس تا ۱۴ بهمن در دو گالری به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول