اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  سیاست و امنیت

اشتباهی که نباید تکرار کرد

دافعه در سوپر انقلابی ها حداکثری و جاذبه گاهی در حد ضرورت هم نیست! ادعای ولایتمدار بودن اینان غلیظ است اما با سخنان و مواضع رهبری نیز اقتضایی برخورد می کنند.

اشتباهی که نباید تکرار کرد

خبرگزاری فارس،گروه دیدگاه؛ «مهدی فضائلی» در یادداشتی نوشت:

همزمان با ۲۲ بهمن سال ۹۷ و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در حالیکه دشمنان سودای پایان انقلاب را در سر می پروراندند،حضرت آیت الله خامنه ای با اقدامی نوآورانه، نه تنها تبلیغات دشمن را عقیم کردند بلکه چشم انداز چالش چهل ساله دیگری را فراروی آنان باز نمودند!
صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محتوایی متنوع و عمیق روایتی منصفانه از گذشته انقلاب ارائه، وضعیت کنونی را توصیف، چشم انداز آینده را روشن، راه های تحقق چشم انداز را تبیین و موتور پیشران گام دوم انقلاب برای تحقق این چشم انداز یعنی جوانان را معرفی و به میدان دعوت کرد.
این بیانیه که بیشتر نگاهی به آینده دارد به اقتضا و در حد لازم چهل سال اول انقلاب را نیز آسیب شناسی کرده است. 
یکی از مهمترین آسیب هایی که سکاندار کنونی انقلاب که از همراهان نخست بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تمامی صحنه های مهم انقلاب حضور داشته و نقش آفرینی کرده است، این نکته است:
  «...و بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ چهل ساله نمیبود-که متاسفانه بود و خسارت بار هم بود- بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت.»
هیچ اشتباهی را و هیچ غفلتی را نباید تکرار کرد اما تکرار برخی اشتباهات و غفلت ها بسی خسارت بارتر و جبرانش بسی دشوارتر و گاهی محال است. 
مردم عزیز ایران در آستانه انتخابات مهم دیگری هستند و البته این راه با انتخابات های دیگر در آینده ادامه خواهد داشت.
همه مراقب باشیم اشتباه غفلت از جریان انقلابی را تکرار نکنیم و ضمنا" مراقب انقلابی های دو آتیشه یا سوپر انقلابی ها هم باشیم!
شناخت جریان غیر انقلابی چندان دشوار نیست؛ آنان خود نیز بنایی و اصراری بر انقلابی بودن خود ندارند و همین کافی است.
جریان غیر انقلابی، انقلاب را پایان یافته می داند و توصیه اش دست برداشتن از شعارها و آرمان های انقلاب و هضم شدن در معادلات ظالمانه جهان است. 
این جریان نه برای استقلال ارزش والایی قائل است و نه برای خودباوری و تکیه بر توانمندی ها و استعدادهای درون زا.
این جریان کلید حل مشکلات کشور را در دست بیگانگان میبیند و برای پیشرفت کشور هیچ ابتکاری جز عمل کردن به نسخه های بیگانه ندارد.
غیرانقلابی ها تاکیدی بر اسلامیت نظام ندارند و به رغم سینه چاک کردن برای جمهوریت، رای مردم را فقط تا جائیکه به نفعشان باشد بر میتابند!
اما شناخت سوپر انقلابی ها قدری دشوار است. اینها سخت مدعی انقلابی بودن هستند و به عبارتی فقط خود را انقلابی می‌دانند.
غالبا" اهل تعامل با دیگران نیستند و با چشم پوشی از واقعیت ها صرفا" بر آرمان ها تکیه می کنند.
دافعه در سوپر انقلابی ها حداکثری و جاذبه گاهی در حد ضرورت هم نیست!
 ادعای ولایتمدار بودن اینان غلیظ است اما با سخنان و مواضع رهبری نیز اقتضایی برخورد می کنند و در مواقعی که این مواضع برای آنان ناخوشایند باشد بجای تطبیق خود با رهبری، ایشان را مورد سوال قرار می‌دهند که چرا مانند آنان فکر نمی کنند!
البته این را هم توجه داشته باشیم که این امور نسبی هستند؛ لذا باید نزدیکترین افراد به معیارهای صحیح را انتخاب کنیم.
به هر حال،اگر ایرانی قوی می‌خواهیم که می‌خواهیم، تلاش کنیم انقلابی های واقعی که "عقلانیت" و "معنویت" دو ویژگی مهم آنهاست را بشناسیم و روانه خانه ملت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول