اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انتظار کسب مدال المپیک در تیراندازی بی‌انصافی است / فشنگ داریم ولی کم است!

مدرس بین‌المللی فدراسیون تیراندازی با اشاره به کسب ۶ سهمیه المپیک در این رشته گفت: کمبود مهمات ازجمله مشکلاتی است که کسب نخستین مدال المپیک تیراندازی را سخت کرده و توقع آن نوعی بی‌انصافی است.

انتظار کسب مدال المپیک در تیراندازی بی‌انصافی است / فشنگ داریم ولی کم است!

فتح‌الله دلفانی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به وضعیت تیراندازی در ایران اظهار کرد: اعتقاددارم که ایران مهد تیراندازی دنیا است و اکنون با کسب 6 سهمیه برای حضور در المپیک 2020 در بهترین برهه تاریخی تیراندازی قرار داریم.

وی مربیان تیم ملی را در حال حاضر افرادی برتر دانست و گفت: اکنون تیراندازان ایران جزو برترین‌ها در جهان هستند و ازنظر روحی و تکنیکی به سطح المپیک برسند و این اتفاق با حضور مربیان تیم ملی به وجود آمده است.

مدرس بین‌المللی فدراسیون تیراندازی همچنین درباره کمبودهای فعلی تیراندازی کشور تصریح کرد: کمبودهای فعلی تیراندازان کشور، مشکلات جدیدی نیست بلکه محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی بوده که همواره وجود داشته که ازجمله مهم‌ترین آنان که ریشه در تحریم‌ها دارد، کمبود فشنگ است که طی یک سال اخیر شدیدتر نیز شده است.

وی رفع مشکل کمبود فشنگ را با برگزاری کمپ‌های خارج از کشور میسر دانست و افزود: ارگان‌های مربوطه در صورت هماهنگی با فدراسیون تیراندازی و اعزام تیم ملی به اردوها و کمپ‌هایی مانند هانوفر آلمان به دلیل بهره‌مندی از امکانات مناسب و فشنگ لازم، می‌تواند  تیراندازی را به رشته نخست ایران تبدیل کند چراکه این ظرفیت وجود دارد.

دلفانی در ادامه پیش‌بینی خود از تیراندازی ایران در المپیک را بیان کرد و گفت: پیش از کسب سهمیه توقع به‌دست آوردن 6 سهمیه المپیک دور از انتظار بود که اکنون این اتفاق با حضور مربیان بومی افتاده است اما حال برای کسب مدال در المپیک برنامه‌ریزی حرف اول را در کسب نتیجه می‌زند که این موضوع نیز مستلزم تأمین امکانات است.

وی کمبودهای امکانات را باعث دور شدن از مدال المپیک دانست و ادامه داد: اگر امکانات نباشد توقع کسب مدال نیز نمی‌توان داشت، همان‌طور که برخی تیراندازان کشور همچون الهه احمدی به خاطر عدم تأمین مهمات نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند.

این مدرس تیراندازی در انتها گفت: امیدواریم نخستین مدال المپیک تیراندازی را کسب کنیم اگرچه این انتظار بی‌انصافی است اما در صورت تحقق بهترین شرایط تمرینی می‌توان به این مهم دست‌یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول