اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«بنی‌گانتز» رد دعوت کاخ سفید برای سفر به واشنگتن را بررسی می‌کند

اصلی‌ترین رقیب سیاسی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رد دعوت رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به واشنگتن جهت رایزنی بر سر «معامله قرن» را بررسی می‌کند.

«بنی‌گانتز» رد دعوت کاخ سفید برای سفر به واشنگتن را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز»، رئیس حزب آبی و سفید و اصلی‌ترین رقیب سیاسی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال بررسی رد دعوت کاخ سفید برای سفر به واشنگتن جهت گفت‌وگو درباره معامله قرن است. 

وبگاه تایمز اسرائیل روز پنجشنبه گزارش داده بود انتظار می‌رود «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» هفته آینده برای رونمایی از معامله قرن به کاخ سفید دعوت شوند. 

پایگاه آکسیوس امروز به نقل از مقام‌های حزب آبی و سفید گزارش داده گانتز و دستیاران او نگرانند که دعوت برای سفر به واشنگتن ممکن است دام سیاسی‌ای باشد که نتانیاهو در فاصله حدوداً یک ماه مانده به انتخابات ۲ مارس طراحی کرده است. 

طبق این گزارش گانتز صبح امروز با سران حزب آبی و سفید دیدار کرده و با آنها درباره اینکه آیا باید دعوت ترامپ را رد کند یا خیر رایزنی کرده است. 

منابع آکسیوس گفته‌اند در این جلسه ابراز نگرنی شده که معایب رفتن به واشنگتن بیش از مزایای آن است. 

طبق گفته این منابع، گانتز از سخنان «مایک پنس»، معاون ترامپ مبنی بر اینکه کاخ سفید برای دعوت از گانتز به واشنگتن طبق توصیه نتانیاهو عمل کرده آزرده خاطر شده است. 

گانتز و دستیارانش از بیانیه کاخ سفید که در آن گفته شده ترامپ نتانیاهو را به کاخ سفید و گانتز را به واشنگتن دعوت کرده نیز چندان خشنود نیستند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گفت قصد دارد قبل از سفر «بنیامین نتانیاهو» به واشنگتن از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند. 

ترامپ که برای سفر به میامی در «ایرفورس وان» (هواپیمای حامل رئیس‌جمهور آمریکا) حضور داشت گفت قبل از سفر نتانیاهو به واشنگتن از این طرح رونمایی می‌کند. او قرار است سه‌شنبه با نتانیاهو دیدار کند. 

وی گفته که فلسطینی‌ها ممکن است در ابتدا به این طرح واکنش منفی نشان دهند، ولی این طرح به نفع آنها است. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «طرح بزرگی است. طرحی است که واقعاً کارساز خواهد بود.» 

برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه گزارش داده بودند که دعوت از نتانیاهو و گانتز با هدف اطلاع‌رسانی به آن‌ها درباره جزئیات این طرح صورت می‌گیرد و رونمایی عمومی از این طرح به بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که در تاریخ ۲ مارس (۱۲ اسفند) برگزار می‌شود، موکول خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول