اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ترویج مکتب سردار سلیمانی مهمترین راهکار ارتقای توان ملی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با الگو قراردادن مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و نهادینه کردن آن در سراسر عرصه‌های اجرایی می‌توانیم توان ملی خود را افزایش دهیم.

ترویج مکتب سردار سلیمانی مهمترین راهکار ارتقای توان ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امشب در یادواره سرداران و 504 شهید منطقه چهارمردان قم  با بیان اینکه بزرگداشت یاد شهدا در واقع ارتقا قدرت نرم است تصریح کرد: آمریکا با راه‌اندازی داعش به‌دنبال تسلط خود بر خاورمیانه بود تا به این شیوه فشار بر ایران را مضاعف کند.

وی با بیان اینکه هسته اصلی نیروهای داعش را باقی مانده‌های حزب بعث تشکیل می‌دادند تصریح کرد: هدف آنها ایجاد و سازماندهی یک نیروی نظامی ضد شیعی برای حمله به ایران بود. به این صورت که سازماندهی نظامی را آمریکایی‌ها انجام می‌دادند و هزینه آن از جیب کشورهای مرتجع منطقه تامین می‌شد. در واقع داعش به نیابت از آمریکا علیه ایران می‌جنگید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ایران با رویکرد دفاع فعال با محوریت سپاه قدس، عملیات پیش‌دستانه را در دستورکار قرار داد تصریح کرد: با چنین رویکردی، تفکر بسیجی در میان مردم عراق و سوریه ترویج شد و به این طریق نیرویی برآمده از مردم سازماندهی شد تا داعش فرصت قدرت نمایی پیدا نکند.

جلالی ادامه داد: رویکرد بعدی، توانمندسازی ارتش عراق و سوریه بود که این کار نیز با اقدامات مستشاری سپاه صورت گرفت. در واقع نیروی قدس سپاه با اتخاذ چنین استراتژی، تهدید جنگ با داعش را از سر کشور رهانید.

هدف داعش ایجاد یک منطقه حائل میان ایران و اسرائیل بود

وی با بیان اینکه هدف داعش، ایجاد یک منطقه حائل میان ایران و اسرائیل بود اما این سیاست آمریکا در نهایت 180 درجه تغییر کرد و نتیجه عکس داد متذکر شد: در واقع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با استراتژی که به کار گرفت توان رزمی جبهه مقاومت و هم پیمانان جهانی ایران را در خدمت جریان مقاومت قرار داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به ترور حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: این اقدام در واقع از نظر نظامی یک کار بزدلانه و پست بود که از سوی آمریکایی‌ها انجام شد. آنانی که به‌دنبال حذف حاج قاسم بودند درواقع نمی‌دانستند که به برکت خون این شهید بزرگوار، ایران و منطقه از نظر سیاسی متحد و منسجم و روحیه انقلابی در منطقه تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: این رخداد منحصر به فرد یک رویداد بی‌نظیر بین‌المللی بود که حیرت جهانیان را در پی داشت. راهپیمایی میلیونی امروز در بغداد نیز نشان داد که عراقی‌ها هم خواهان اخراج آمریکایی‌ها از این کشور هستند.

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی راهگشای شرایط کنونی است
جلالی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی باید زنده نگه داشته شود تصریح کرد: «ما می‌توانیم»، «کمک به مظلوم»، «سرخم نکردن در برابر تهدیدات دشمن»، «استفاده حداکثری از امکانات حداقلی» و «ولایت‌مداری» بخشی از ابعاد مکتب این شهید بزرگوار است که باید در جهت ترویج و گسترش آن تلاش کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید اینکه در حوزه سیاسی نیز سردار قاسم سلیمانی دارای یک الگوی ویژه و متمایز است افزود: این الگو درست در مقابل جریان غربگرایی و غرب‌زدگی در کشور است که امروز تلاش دارد کشور را به سمت سازش با آمریکا ببرد.

وی با اشاره به اینکه راهکار رهبر معظم انقلاب برای خروج از شرایط کنونی کشور ارتقا توان ملی است تصریح کرد: آنچه که ابعاد قدرت ملی را شامل می‌شود نخست قدرت نظامی است. کمااینکه انجام عملیات عین الاسد توان بازدارندگی ایران را افزایش داد. در واقع ما نشان دادیم که می‌توانیم با دقت بالا پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دهیم.

به گفته جلالی هدف قراردادن پهپاد آمریکایی در ارتفاع 60 هزار پایی نیز نشان داد توان پدافند بومی هوایی ایران ارتقا یافته است.

آمریکا ناچار به‌ بازنگری در آرایش نظامی خود علیه ایران شده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با توجه به دست برتر ایران در منطقه، آمریکا ناچار به‌ بازنگری در آرایش نظامی خود علیه ایران شده است گفت: ایران فرمول‌ها و معادلات نظامی و سیاسی منطقه را به نفع جریان مقاومت به‌هم زده است. در چنین شرایطی ما باید با الگو قراردادن مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و نهادینه کردن آن در سراسر عرصه‌های اجرایی، همچون حوزه نظامی در سایر ابعاد قدرت مانند عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی توان خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول