اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سازگار شدن سریع‌ترین خودروی جهان با محیط زیست

بلودهوند نام سریع‌ترین خودروی جهان است که می‌تواند با سرعت حداکثر 1600 کیلومتر بر روی زمین حرکت کند. قرار است این خودرو با محیط زیست سازگار شود.

سازگار شدن سریع‌ترین خودروی جهان با محیط زیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، برای سازگار کردن سریع‌ترین خودروی جهان، قرار است این محصول به یک راکت پیشران فاقد هرگونه خروجی دارای آلودگی مجهز شود و از یک سوخت سازگار با محیط زیست در موتور جت آن موسوم به یوروفایتر استفاده شود.

 

همچنین قرار است به جای موتورهای وی ۸ در این خودروی خاص از موتورهای برقی استفاده شود. مجموعه این تحولات میزان آلایندگی این خودرو را به صفر کاهش می‌دهد. این خودرو که با تغییرات تازه عمدتا آب اکسیژنه مصرف و از خود تنها آب و اکسیژن متصاعد می‌کند که آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند.

انتظار می‌رود مدل جدید بلودهوند بعد از تکمیل آزمایش‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. تولید راکت پیشران جدید این خودرو با همکاری شرکت نروژی نامو عرضه می‌شود و آژانس فضایی اروپا نیز در تولید آن همکاری خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های طراحی موتور این خودرو مربوط به ایجاد گرمای بسیار زیاد در آن است که تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد و برای کاهش و کنترل آن از آلیاژهای خاصی استفاده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول