اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تصویر حاج قاسم روی دست زائران قبرستان باب‌الصغیر سوریه+فیلم

قبرستان باب‌الصغیر در دمشق این روزها میزبان زائرانی از کشورهای مختلف است که هر کدام به نوعی یاد شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی را زنده نگه داشته‌اند.

تصویر حاج قاسم روی دست زائران قبرستان باب‌الصغیر سوریه+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر به سوریه پس از سرنگونی داعش از اواخر آذرماه به صورت رسمی از سوی سازمان حج و زیارت برقرار شد و کاروان‌های ایرانی به صورت محدود به این سفر معنوی مشرف شدند.

هم‌اکنون نیز سفر به سوریه در حال انجام است و زائران ایرانی در کنار زوار سایر کشورها به سوریه و حرم حضرت زینب (س) مشرف می‌شوند.

یکی از برنامه‌های کاروان‌های زیارتی سوریه، زیارت قبرستان باب الصغیر در دمشق است. قبرستانی که یکی از اماکن تاریخی و مهم شیعیان به شمار می‌رود، چرا که بسیاری از فرزندان ائمه اطهار (ع) در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند.

در مقام رؤوس‎الشهداء (مدفن سرهای شهدای کربلا) که در نزدیکی باب الصغیر واقع شده، سرهای مبارک عباس بن علی (ع)، علی‌اکبر(ع) و حبیب بن مظاهر (ع) تدفین شده است. به همین دلیل سالانه بسیاری از شیعیان و عاشقان اهل بیت (ع) به این قبرستان مشرف شده و به زیارت می‌پردازند.

این روزها پس از شهادت سردار سلیمانی و سایر شهدای مقاومت در حمله تروریستی آمریکایی‌ها، بسیاری از عکس‌های شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در گوشه و کنار اماکن زیارتی دمشق به چشم می‌خورد.

همچنین برخی زائران با در دست داشتن تصاویری از این شهدا به سمت حرم حضرت زینب (س) مشرف می‌شوند. کاروان افغانستانی نیز با چفیه‌هایی منقش به تصویر سردار قاسم سلیمانی به دمشق آمده و به زیارت حضرت زینب (س) و قبرستان باب الصغیر مشرف شده‌اند.

در ادامه فیلمی از ورودی باب الصغیر و مقام رؤوس‌الشهدا در دمشق و همچنین کاروان‌های افغانستانی که با چفیه منقش به تصویر سردار دل‌ها به این مکان مقدس مشرف شده‌اند، مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول