اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گزارش پنتاگون به کنگره درباره فعالیت‌های داعش در افغانستان

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد علی‌رغم فشار ایالات متحده و نیروهای ارتش افغانستان، داعش توانایی انجام حملات نه تنها در این کشور بلکه در جنوب آسیا و آسیای مرکزی را دارند.

گزارش پنتاگون به کنگره درباره فعالیت‌های داعش در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالیانه خود به کنگره این کشور اعلام کرد داعش هنوز هم خطری برای افغانستان و فراتر از آن است.

در گزارش پنتاگون آمده است که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به رغم فشار ایالات متحده و نیروهای ارتش افغانستان، توانایی انجام حملات نه تنها در این کشور این بلکه در جنوب آسیا و آسیای مرکزی را دارند.

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: گروه‌های تروریستی و شورشی همچنان یک چالش بزرگ برای نیرو‌های افغانستان، ایالات متحده و نیرو‌های ائتلاف هستند.

به نوشته واشنگتن اگزمینر، براساس این گزارش که تحولات امنیتی 6 ماه اخیر افغانستان را در برمی‌گیرد،‌ تلفات نظامیان افغان همچنان در حال افزایش بوده و این امر استخدام و جایگزینی افراد جدید در ارتش را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته پنتاگون، نیرو‌های آمریکایی، ائتلاف بین‌المللی و متحدان آن در مدت تهیه این گزارش، از عملیات متمرکز نیرو‌های دفاعی و امنیتی افغانستان علیه گروه طالبان حمایت کردند تا نه تنها راه برای مصالحه میان دو طرف هموار شود بلکه زمینه مبارزه علیه شبکه القاعده و گروه داعش در افغانستان نیز فراهم گردد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول