اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

عبادی: برخی نمایندگان تخلفات اقتصادی خود را پشت مسائل سیاسی پنهان می‌کنند/ رشد راه‌آهن شرق در ۳ سال آینده

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: بنده می‌شناسم افرادی که مشکلات اقتصادی دارند و این موضوع را پشت مسائل سیاسی پنهان می‌کنند یا مفاسد اقتصادی داشته و آن را پشت مسائل سیاسی پنهان می‌کردند و این یکی از شگردهای برخی از افراد بود.

عبادی: برخی نمایندگان تخلفات اقتصادی خود را پشت مسائل سیاسی پنهان می‌کنند/ رشد راه‌آهن شرق در ۳ سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به شهادت سردار سرافراز اسلام «حاج قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: استقبالی که مردم در مراسمات تشییع و تدفین «حاج قاسم» داشتند یک استقبال باشکوهی بود که در تاریخ ماندگار خواهد بود و دنیا هم نخواهد توانست این حماسه بزرگ را فراموش کند.

وی با اشاره به اینکه به برکت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که مردم و مسؤولان در کشور با یکدیگر مرتبط و یکدل هستند، بیان داشت: در مجموع مردم خود را صاحب این انقلاب می‎‌دانند و زمانی که سردار دل‌ها به شهادت رسید مردم فکر کردند پاره تن آن‌ها است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید «حاج قاسم سلیمانی» و جوسازی رسانه‌های معاند در زمینه حضور مردم اشاره و عنوان کرد: مردم با پای دل برای تشییع پیکر پاره تن خود وارد میدان شدند.

کتمان کردن تلفات حمله موشکی سپاه به عین‌الاسد

عبادی با تأکید بر اینکه مردم با حضور خود بالاترین انتقام را از آمریکایی‌ها  گرفتند، مطرح کرد: در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد، قطعا آمریکایی‌ها تلفاتی داشته‌اند که آن را کتمان می‌کنند اما در مجموع حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار دل‌ها و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد حماسه بزرگی بود که اتفاق افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هشت سال نمایندگی خود در حوزه شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان اشاره و مطرح کرد: طی این مدت هیچ شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ایم، گاهاً برخی رسانه‌ها تیترهایی مغرصانه‌ای می‌زدند که صحت نداشت ولی در عین حال تحمل کردیم و همه را همکار خود می‌دانیم چون در حیطه اجرایی نماینده مطالبه‌گر و پیگیری‌کننده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در خصوص قانون منابع طبیعی و اصلاح این قانون، تصریح کرد: این قانون یک مرتبه در مجلس اصلاح شده است، در اصلاح این قانون باید دقت‌های خاصی صورت بگیرد چراکه این قانون نیازمند ظرافت خاصی است.

80 درصد مشکلات مردم در بخش منابع طبیعی مربوط به مجریان

عبادی 80 درصد مشکلات مردم در بخش منابع طبیعی را مربوط به مجریان دانست نه قوانین، مطرح کرد: بسیاری از قوانین حالت موم دارند و باید رویکردها در این زمینه تغییر پیدا کند تا برخی افراد با حقه و فریب مکان‌ها و زمین‌های با ارزش را تصاحب نکنند.

وی همچنین گریزی به راه‌آهن بیرجند زد و توضیح داد: در بحث راه‌آهن هیچ اقدام عملی در مجلس قبلی انجام نشد و هیچ مصوبه و ردیفی در این خصوص نداشته‌ایم و اولین اقدام عملی را‌ه‌آهن با تهدید استعفای بنده و چند تن از نمایندگان بود که توانستیم در سالی که دولت گفته بود ردیف اجرایی بودجه وجود ندارد برای راه‌آهن استان خراسان‌جنوبی یک ردیف جدید اجرایی در آن سال بگیریم و این اقدام اولین کار عملی بود که انجام شد.

رشد فوق‌العاده راه‌آهن ظرف 3 سال آینده

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مجلس پیشنهاد داد که اولویت راه‌آهن کشور با راه‌آهن شرق کشور (بیرجند) باشد، بیان داشت: در سال جاری نیز دولت مصوب کرده برای راه‌آهن زاهدان - بیرجند- گناباد از تسهیلات خارجی استفاده شود و اکنون 700 میلیون یورو از روسیه برای پروژه راه‌آهن زاهدان - بیرجند- گناباد محقق شده است.

عبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این وام همانند درآمدهای نفت و مالیات نیست که احتمال تحقق آن وجود نداشته باشد لذا کار اجرایی در حوزه راه‌آهن طی دو تا سه سال آینده به‌صورت فوق‌العاده رشد خواهد کرد.

پیشرفت 75 درصدی پروژه بیرجند به قاین

وی از پیشرفت 75 درصدی پروژه بیرجند به قاین خبر داد و مطرح کرد: تنها 25 درصد دیگر باقی‌مانده است و سرعت انجام این پروژه سبب کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور شده و این محور در گذشته جرو پر تلفات‌ترین جاده‌های استان بوده که اکنون اینگونه نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در بخش دیگر صحبت‌هایش به مفاسد اقتصادی اشاره و بیان داشت: مردم سختی‌ها را می‌توانند تحمل کنند ولی فساد میلیاردی را نه، هر چند در مجلس فعلی مواردی چون ضرورت ثبت دارایی مسؤولان و مدیران در سامانه‌ای مخصوص به‌تصویب رسید اما در مجموع از نظر اقتصادی سلامت لازم را نداشت.

وجود 30 درصد گرفتاری اقتصادی در مجلس فعلی!

عبادی با اعلام اینکه 30 درصد گرفتاری اقتصادی در مجلس فعلی وجود دارد، عنوان کرد: اگر در مجلس قبلی حدود پنج درصد مشکل و فساد اقتصادی در بین نمایندگان وجود داشت، میزان رد صلاحیت‌های برخی از نماینده‌های فعلی طبق گفته متولیان امر نشان از گسترش ۳۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: مجلس فعلی مجلس خوبی از نظر مفاسد اقتصادی نبود و مجلس قبلی بهتر بود، بنده می‌شناسم افرادی که مشکلات اقتصادی دارند و این موضوع را پشت مسائل سیاسی پنهان می‌کنند یا مفاسد اقتصادی داشته و آن را پشت مسائل سیاسی پنهان می‌کردند و این یکی از شگردهای برخی از افراد بود، این افراد ظلم به نظام و شورای نگهبان می کنند.

گلایه از عملکرد بنیاد مستضعفان

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تأکید بر اینکه البته درست نیست که بگوییم که هر کس رد صلاحیت شده به علت فساد اقتصادی بوده است، اضافه کرد: برخی از افراد در هیأت‌های اجرایی که متشکل از افرادی چون فرمانداران هستند رد صلاحیت شده‌اند اما ادعا دارند که رد صلاحیتشان سیاسی بوده است.

عبادی ضمن گلایه از عملکرد بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی، بیان داشت: هر چند این نهاد اقداماتی چون واگذاری زمین رایگان و یا با قیمت پایین در برخی شهرستان‌ها را انجام داده ولی در مجموع از عملکرد آن در استان راضی نیستیم و با بسیاری از مزایده‌های بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی مخالف هستیم و بارها نیز من و نماینده ولی‌فقیه در این زمینه اعتراض خود را اعلام کرده و جلوی آن مزایده‌ها گرفته شد.

وی به موضوع سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در استان خراسان‌جنوبی اشاره و تبیین کرد: در این خصوص این نهاد در حال حاضر تصدی‌گری نمی‌کند ولی تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران اعطا می‌کند.

تا زمان تأیید و تصویب بودجه نظری نمی‌دهم

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به بودجه سال 99، عنوان کرد:  بودجه 99 نکته مثبتی دارد و آن این است که لایحه بودجه از دولت به مجلس ارائه شده و و به نسبت بودجه خوبی است و زمانی که به‌تصویب رسید در این خصوص توضیح خواهم داد.

عبادی با بیان اینکه در بحث انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور از جمله استان خراسان‌جنوبی دولت 30 درصد انتقال آب را خرید تضمینی کرده  و هر جا بحث انتقال آب برای شرق کشور بوده نام استان خراسان‌جنوبی بوده است.

مسؤولان امر برای کاهش پروازها چیزی به ما نگفته‌اند

وی همچنین در خصوص کنسل شدن پروازها و گلایه‌های مطرح‌شده در این خصوص، بیان داشت: شاهد افزایش پروازها در استان بوده‌ایم، ولی اینکه کنسلی چه بوده مدیر کل فرودگاه‌های استان و مسؤولان تاکنون چنین چیزی به ما نگفته‌اند و همچنین علت کنسلی پروازها آمارش دست ما نیست ولی در مجموع تعداد پروازها و ایرلاین‌ها عدد خوبی است و برخی پروازها گاهاً به‌دلیل نبود مسافر  کنسل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس از سیستم اداری استان گلایه بسیاری داشت و گفت: سیستم اداری استان خراسان‌جنوبی سیستم سختگیر است و این سختگیری جزو فرهنگ ما شده و ریشه فرهنگی دارد و متأسفانه در برخی موارد حتی‌المقدور قانون را به ضررمراجعه‌کننده اجرا می‌کنند.

گلایه از سیستم اداری استان/ «نه» هایی که در سایر استان‌ها «بله» می‌شود

عبادی با بیان اینکه گاهی در رده کارشناسان یک سازمان نیز این سختگیری‌ها مشاهده می‌شود، اضافه کرد: همان قانونی که در این استان آمده و کارشناس یا مسؤول مربوطه می‌گوید «نه» در استان‌های دیگر می‌شود «بله»، من نماینده کاری را بارها گفتم انجام شود ولی گفتند نمی‌شود و قانون نمی‌گذارد! چطور است در استان دیگر با همین قانون انجام می‌شود ولی در استان ما نمی‌شود!

وی با تأکید بر اینکه سیستم اداری ما نیازمند بازسازی فرهنگی است، تبیین کرد: باید نگاه نویی در بدنه کارشناسی ما ایجاد شود و یک سامانه‌ای برای ریشه «نه» ها طراحی شود تا مردم بتوانند شکایت خود را ثبت کنند!

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس همچنین به سفرهای مسؤولان و مقامات کشوری به استان خراسان‌جنوبی اشاره و عنوان کرد: برخی سفرها هیچ نداشت ولی برخی سفرها عمدتاً منشأ برکات بوده است.

به‌قول‌های مسؤولان تکیه نمی‌کنم!

عبادی به آخرین وضعیت بیمارستان خوسف اشاره و اعلام کرد: بیمارستان خوسف اصلاً نیازی به ردیف بودجه نداشت و اوایل کار ساخت و ساز با سرعت پیش می‌رفت و بعد از مدتی پروژه متوقف شد و زمانی که ردیف بودجه برای این بیمارستان اخذ شد پروژه به پیمانکار واگذار و در حال ساخت است.

وی مطرح کرد: مسؤولان امر اعلام کردند تا پایان سال آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید اما چون به قول‌های مسؤولان تکیه نمی‌کنیم می‌گوییم ظرف چند سال آینده تمام می‌شود!

دهه فجر؛ کلنگ‌زنی بیمارستان محله‌ای شمال شهر

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس همچنین از کلنگ‌زنی بیمارستان محله‌ای شمال شهر بیرجند خبر داد و بیان داشت: با توجه به وجود خلأ بهداشتی در شمال شهر، احداث یک بیمارستان محله‌ای مطرح شد که هم‌اکنون جانمایی زمین انجام و خیری نیز پای کار آمده است و طبق گفته مسؤولان علوم پزشکی بیرجند دهه فجر عملیات احداث این بیمارستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

عبادی با اشاره به اینکه برخی مشکلات اقتصادی کشور مربوط به بانکداری است و با بانکداری اسلامی بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد، عنوان کرد: مجلس فعلی چون حامی دولت بودند در برخی موارد با مدارا و ضعیف عمل کرد و گاها وزرایی استیضاح می‌شدند زمان رأی‌گیری برای استیضاح رأی بیشتری از اول می‌گرفتند و اقتدار مجلس را از بین بردند.

بی‌مهری به ظرفیت‌های گردشگری استان

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری ظرفیت‌های زیادی در استان و کشور داریم که مورد بی‌مهری قرار گرفته است، بیان داشت: با صنعت گردشگری می‌توانیم صادرات فرهنگ داشته باشیم و همچنین این صنعت سبب اشتغالزایی زیادی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه در سال جاری برای نهضت گازرسانی یک هزار و 200 میلیارد تومان با اولویت خراسان‌جنوبی با 52 درصد آرا به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: همچنین در بخش آبخیزداری نیز سهم سال جاری استان 60 میلیارد تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول