اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزنامه سعودی: اردن با اطلاع کامل از مفاد معامله قرن،آماده انعطاف است

یک روزنامه سعودی نوشت، شاه اردن به همراه تعداد کمی از مقامات دیگر چند هفته‌ای است که در جریان جزئیات «معامله قرن» قرار گرفته و وی بر خلاف مواضع قبلی، از خود در این زمینه انعطاف نشان داده است.

روزنامه سعودی: اردن با اطلاع کامل از مفاد معامله قرن،آماده انعطاف است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» به نقل از منابع رسمی اردنی نوشت، «امان» در جریان جزئیات کامل طرح موسوم به «معامله قرن» قرار دارد و برخلاف مواضع سابق خود در قبال این طرح نرمش نشان داده است و برای اتخاذ «سلسله تصمیمات جسورانه داخلی» آماده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده: «عبدالله دوم» شاه اردن و یک حلقه کوچک از مقامات دیگر فقط چند هفته است که در جریان جزئیات معامله قرن قرار گرفته‌اند. این موضوع صحبت شاه اردن با شبکه «فرانس ۲۴» را هنگام سوال از معامله قرن روشن می‌کند. عبدالله دوم گفت که اردن به نیمه پر لیوان  و گرد هم آوردن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌نگرد.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع مذکور آمده، موضع جدید اردن در قبال این طرح ضرورتا به معنای آن نیست که با تمام مفاد آن موافقت کرده اما به مثابه پاسخ به تعهدات آمریکا و شخص «دونالد ترامپ» به اردن هست؛ به این صورت که منافع حاکمیتی اردن مورد تعرض قرار نگیرد و به «قیمومیت» خاندان هاشمی اردن بر قدس و مقدسات فلسطینی لطمه‌ای وارد نشود. به نظر می‌رسد که جزئیات جدید معامله قرن شامل بندهایی متفاوت از آنچه پیشتر اعلام شده، خواهد بود.

ایندیپندنت سپس نوشت: اردن نیز موافقت خود با اعلام تصمیم آمریکا برای الحاق دره اردن و شهرک‌های کرانه باختری به اسرائیل را ابلاغ کرده است.

این روزنامه سعودی سپس گزارش داد، نگرانی در محافل عمومی اردن در قبال تغییر موضع رسمی پیرامون معامله قرن دیده می‌شود؛ روزهای آینده آبستن تصمیم‌های جدید و جسورانه همزمان با تغییر موضع اردن در خصوص معامله قرن است و رسانه‌های رسمی اردن تبلیغ برای این مرحله و پیامدهای آن را آغاز خواهند کرد.

در همین راستا ، «عمر الرزار» نخست‌وزیر اردن چند روز پیش اعلام کرد، کشور نمی‌تواند خود را از آنچه در منطقه رخ می‌دهد، دور نگه دارد و باید خود را برای سناریوهای مختلف در سطح منطقه آماده کند.

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از آمادگی برای رونمایی نزدیک از طرح موسوم به معامله قرن خبر داد، صحبت از این طرح بار دیگر به صدر اخبار بازگشته است.

ترامپ گفته، احتمالا قبل از سفر هفته آینده «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن از این طرح رونمایی می‌شود. او همچنین مدعی شد که با طرف فلسطینی یا همان تشکیلات خودگردان درباره این طرح به صورت خلاصه صحبت کرده و در آینده بیشتر صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول