اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس دولت کودتای بولیوی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند

رئیس‌جمهور موقت دولت کودتای بولیوی برخلاف اعلام قبلی گفت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت خواهد کرد.

رئیس دولت کودتای بولیوی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جنین آنز» رئیس‌ موقت دولت کودتا در بولیوی اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که چند ماه دیگر برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آنز برخلاف گفته‌های قبلی‌اش، جمعه شب در مراسمی در شهر «لاپاز»مدعی شد: «آراء و نامزدهای متفرق که در ایجاد اتحاد در بولیوی شکست خورده‌اند، مرا بر آن داشت که این تصمیم را بگیرم».

وی افزود: «تصمیم افراد دیگری که قرار است در این انتخابات شرکت کنند احترام می‌گذارم، دستم را به سویشان دراز می‌کنم و به آن‌ها اطمینان می‌دهم برای ملحق شدن به این جبهه گسترده و متنوع که خواستار همکاری همگان است، درها باز است».

هفته گذشته «اوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی نیز «لوئیس آرکه» وزیر اقتصاد سابق این کشور را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود معرفی کرد.

مورالس که اولین رئیس‌جمهور بومی بولیوی به شمار می‌آمد، پاییز امسال و در حالی که برای بار چهارم در انتخابات پیروز شده بود، از سوی احزاب مخالف به تقلب متهم شد و در نهایت با تهدید ارتش بولیوی و تحت فشار کشورهای غربی، مجبور به ترک کشورش شد. او دو ماه پیش از آرژانتین پناهندگی سیاسی دریافت کرد.

از آن زمان، دولت کودتای بولیوی به ریاست آنز که از نوادگان استعمارگران اولیه بولیوی است، اعتراضات مردم را با سرکوب و خشونت پاسخ داده است و کشتار بومیان این کشور را بار دیگر احیا کرده است.

شمار آمار رسمی کشته‌شدگان در بولیوی از آغاز اعتراضات به بیش از ۳۰ نفر رسیده است. همچنین ده‌ها نفر مفقود، بیش از ۷۰۰ تن زخمی و نزدیک به هزار نفر بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول