اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شیوه‌های جدید دولت الکترونیک برای گره‌گشایی از مشکلات مردم به کار گرفته شود

استاندار مرکزی گفت: در تمامی دستگاه های اجرایی استان باید از شیوه‌های جدید دولت الکترونیک به جای استفاده از کاغذ در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم بهره‌گیری کرد.

شیوه‌های جدید دولت الکترونیک برای گره‌گشایی از مشکلات مردم  به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار داشت: ارائه آمارهای دقیق در این شورا به لحاظ افزایش سطح تحصیلات کارمندان و جوانگرایی در بدنه اداری و پرسنلی دستگاه‌های اجرایی به واسطه کاهش سنوات خدمت، نشان از تعامل و انسجام بین ارگان‌های دولتی در راستای تحقق اهداف دولت است که این مهم امتیاز مناسبی برای استان محسوب می‌شود.
وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان نیز قابل قبول بوده به گونه‌ای که سهم مدیریتی زنان از ۱۸درصد در سال ۹۵ به ۲۲درصد در سال جاری افزایش یافته است.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: ۹۷درصد انتصابات و پرورش نیروهای لازم در دستگاه‌های اجرایی، درون سازمانی بوده است که امتیاز مثبتی برای استان محسوب می‌شود.
 آقازاده بیان داشت: چنانچه تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اهداف شورای راهبری مدیریت استان با انسجام و با همین روند پیش بروند تا سال ۱۴۰۰ می‌توان به اهداف از پیش تعیین شده استان جامه عمل پوشاند.

وی تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی استان باید بهره‌گیری از اینترنت و اینترانت و فعالیت‌های دولت الکترونیک بر مبنای ساختارهای مورد تایید به لحاظ امنیتی باشد، چرا که با استفاده از اینترنت‌های گوناگون، نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت و باید با انجام اقدامات کارشناسی شده راهکارهای ویژه‌ای ارائه داد.

استاندار مرکزی ضمن تاکید بر استقرار میز خدمت در سایر دستگاه های اجرایی گفت: هدف از این اقدام، حذف کاغذ و عدم مراجعه مستقیم ارباب رجوع به ارگان‌ها است، اما در برخی دستگاه ها همچون شهرداری، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و بهزیستی با توجه به میزان مراجعات و همچنین استقرار یک سامانه در این دستگاه ها، باید فعالیت ها متمرکز و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با هماهنگی بین بخشی انجام شود.
آقازاده بیان کرد: استقرار میز خدمت و نحوه عملکرد شهرداری اراک، ساوه و خمین به صورت مستقل باشد و مابقی شهرها با نظارت مدیرکل امور شهری و شورهای استانداری صورت گیرد.

سهم زنان در پست های مدیریتی به ۲۲درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست گفت: از هزار و ۱۲۸ میز خدمت در دستگاه های اجرایی استان، ۱۲ دستگاه معادل ۵۲درصد در ارزیابی عملکرد  9 گام مورد نظر را به درستی رعایت کردند.
رقیه یادگاری افزود: کیفیت استقرار میز خدمت حضوری در ۲۳ دستگاه اجرایی با ارائه ۲۰۹خدمت، ۳۲درصد اهداف مورد نظر تحقق یافته است.

وی در خصوص اقدامات و استقرار میز خدمت الکترونیکی نیز گفت: به ازای ۵۰۷ خدمت میز خدمت دولت الکترونیک، وضعیت دستگاه های اجرایی استان ۱۴.۲ درصد است که رضایت بخش نیست و نیاز است در این راستا اقدامات مناسب تری صورت گیرد.
 یادگاری ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده تر در این خصوص افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید تحقق ۳۰درصدی سهم بانوان در پست های مدیریتی، افزایش جوانگرایی در بدنه دستگاه های اجرایی و کاهش سنوات خدمت به ۸ سال را لحاظ کنیم.
 وی تصریح کرد: بیشترین سنوات خدمت کارکنان دستگاه های اجرایی استان بین ۲۰ تا ۳۰سال است و ۹۳درصد کارکنان دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا و ۷درصد دارای مدرک کاردانی  است که شامل مدیران عملیاتی می باشد.
یادگاری ادامه داد: ۸۷ درصد مدیران استخدامی که شامل ۷۸درصد مرد و ۲۲درصد زن می باشد که باید بیان داشت ۴۸درصد زنان در پست های مدیران عملیاتی هستند و سهم زنان در مدیران پایه و میانی محدود است.
وی بیان داشت: میزان سنوات خدمتی مدیران زن بین ۱۰ تا ۲۰سال است که نشان می دهد مدیرهای زن جوانتر از مردان هستند.
یادگاری خاطرنشان کرد: سهم زنان در پست های مدیریتی از ۱۸ درصد به ۲۲درصد در سال جاری افزایش یافته که این مهم نشان می دهد بخشنامه های دولت در استان به درستی اجرایی می شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول