اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فیروزآبادی: مسدود کردن دامنه خبرگزاری فارس برخلاف قول آمریکا به سازمان ملل و مجامع بین المللی است

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: بهانه آمریکایی‌ها برای در دست داشتن سرورهای بین المللی این بود که اگر این سرور‌ها در دست دولت‌ها باشد، با آن سانسور انجام می‌دهند و اگر در دست ما باشد نمی‌گذاریم ارتباط هیچ کس قطع شود. مسدود کردن دامنه خبرگزاری فارس در حقیقت برخلاف قولی است که آنها به سازمان ملل و مجامع بین المللی دادند.

فیروزآبادی: مسدود کردن دامنه خبرگزاری فارس برخلاف قول آمریکا به سازمان ملل و مجامع بین المللی است

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با مسدود کردن دامنه خبرگزاری فارس گفت:مسدود کردن دامنه خبرگزاری فارس را محکوم می‌کنیم و ان‌شاءالله خداوند انتقام همه ما را از آنها بگیرد.

وی با بیان اینکه این کاری که آنها انجام دادند در تاریخ بشریت بی سابقه است، یادآور شد: می‌دانید ۱۱ روت سرور در دنیا دست آمریکایی‌هاست که هر کس بخواهد در دنیا ارتباط اینترنتی بگیرد اول در این ۱۱ روت سرور آمریکایی قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: سازمان بین‌الملل خیلی تلاش کرد در WSIS  در ۲۰۰۳ و بعد از آن چندین بار دیگر این ۱۱ روت سرور را از دست آمریکایی‌ها دربیاورد اما بهانه آمریکایی‌ها این بود که اگر این سرور‌ها در دست دولت‌ها باشد دولت‌ها با آن سانسور انجام می‌دهند و اگر در دست ما باشد نمی‌گذاریم ارتباط هیچ کس قطع شود. این اقدام اینها در حقیقت برخلاف قولی است که آنها به سازمان ملل و مجامع بین المللی دادند.

فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد: اینها در سال ۲۰۰۳ به مجامع بین‌المللی قول دادند که اگر این سرور‌ها در دست این شرکت آمریکایی به نام ICANN  باشد ما از اعمال نفوذ دولت‌ها جلوگیری می‌کنیم. حالا چطور هست که دولت آمریکا می‌تواند اعمال نفوذ کند و این شرکت این ارتباط را برخلاف آزادی ارتباطات در دنیا قطع کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول