اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ایجاد مراکز «مثبت زندگی» در استان بوشهر/ واگذاری 22خدمت بهزیستی به بخش خصوصی

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از ایجاد مراکز مثبت زندگی در سطح استان خبر داد و گفت: 22خدمت بهزیستی به بخش خصوصی دارای مجوز واگذار می‌شود.

ایجاد مراکز «مثبت زندگی» در استان بوشهر/ واگذاری 22خدمت بهزیستی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، علیرضا حاجیونی بعدازظهر امروز در نشست با فرماندار کنگان، اظهار داشت: مقدمات اجرای دو طرح شیوع‌شناسی ناتوانی‌ها و بررسی عوامل معلولیت‌ها و ایجاد مراکز مثبت زندگی همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: طرح شیوع‌شناسی ناتوانی‌ها و عوامل معلولیت‌ها همزمان با 6 استان دیگر به‌صورت پرسش‌گری و تصادفی بین حدود 14 هزار نفر در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: پرسش‌گران در این طرح با کارت شناسایی هلوگرام‌دار به درب منازل مراجعه کرده و تنها سوابق بیماری افراد و اطلاعات خانوارها را استخراج کرده و هیچ‌گونه نمونه‌گیری مانند خون انجام نمی‌دهند.

حاجیونی طبق برآوردها اولیه آمار کم‌توان‌ها و ناتوان‌های ایران خیلی پایین‌تر از میانگین جهانی است، ادامه داد: با اجرای این طرح انواع معلولیت‌ها استخراج شده و می‌توان حتی در زمینه ازدواج فامیلی و پرداخت ژنتیکی نیز استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه این طرح شامل عموم مردم است، یادآور شد: افرادی که پس از اجرای این طرح نیاز به خدمات سطح دو داشته باشند طی فراخوانی به آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی از آغاز طرح ایجاد مراکز مثبت زندگی در سطح استان و شهرستان‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای دسترسی آسان‌تر، سریع‌تر و بهتر جامعه هدف بهزیستی، 22 فعالیت سطح اول این سازمان به بخش خصوصی واجد صلاحیت و دارای مجوز از بهزیستی واگذار می‌شود.

حاجیونی تصریح کرد: در این طرح به ازای هر 150 پرونده مددجویی یک مرکز مثبت زندگی دارای مددکار مستقل شبیه مراکز پیشخوان دولت در مکان‌هایی که تراکم مددجویان بهزیستی بیشتر باشد ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای هر دو این طرح‌ها به حمایت حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری و فرمانداری‌ها نیاز داریم، ابراز کرد: یکی از دستاوردهای ایجاد مراکز مثبت زندگی این است که حداقل در حوزه اشتغال یک فرصت برای همه شهرستان‌ها فراهم می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سازمان بهزیستی خدمات خوبی به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد  وعملکرد مناسبی داشته است که نیاز است این فعالیت‌ها  به جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: در زمینه آسیب‌های اجتماعی نباید نگاه‌ها فقط به بهزیستی معطوف شود بلکه طبق قانون  دستگاه‌های مختلفی در ابن رابطه متولی هستند و بهزیستی بخشی از آن است و بسیاری از این موارد در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی بهزیستی نیست.

 حاجیونی عنوان کرد: اورژانس اجتماعی با همه مشکلاتی که دارد، در بسیاری از مشکلات مردم و بحران‌های اجتماعی راهگشا است ولی باز هم مردم با این خدمت آشنایی ندارند و استقبال و استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف بهزیستی نیازمندترین افراد جامعه در زمینه‌های مختلف هستند، تأکید کرد:  تأسیسات عظیم نفت‌وگاز، شرکت‌ها، مؤسسات و پیمانکاران جنوب استان در راستای وظایف و تکالیف اجتماعی خود در زمینه‌هایی مانند احداث و تعمیر مسکن و کمک هزینه‌ زندگی و سایر ملزومات معلولین، بهزیستی استان را یاری دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول