اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش چین «تاب‌آوری در برابر حمله اتمی» را تمرین کرد

یگان‌های موشکی ارتش چین در تمرین «تاب‌آوری در برابر حملات اتمی»، بقا در پناهگاه‌های زیرزمینی هنگام حمله اتمی و انجام ضدحمله اتمی را تمرین کرده‌اند.

ارتش چین «تاب‌آوری در برابر حمله اتمی» را تمرین کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان‌های موشکی ارتش چین اخیرا در رزمایش «تاب‌آوری در برابر حملات اتمی»، حفظ بقا در شرایط دشوار و انجام ضدحمله اتمی را تمرین کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی‌سی‌تی‌وی»، نیروهای چینی در این تمرین باید در شرایط دشوار پناهگاه‌های زیرزمینی دوام آورده و اطمینان کسب می‌کرده‌اند که می‌توانند حمله اتمی دشمن را با ضدحمله اتمی پاسخ دهند.

بر اساس این گزارش، در جریان این تمرین که زمان برگزاری آن اعلام نشده، نیروهای یگان موشکی ارتش چین در محلی اعلام‌نشده، به پناهگاه‌های موشکی رفته و ارتباط خود با جهان خارج را به کلی قطع کرده‌اند.

پس از آن، این پناهگاه با یک موشکی اتمی ساختگی هدف قرار گرفته است. نیروهایی چینی حاضر در پایگاه که لباس‌ها و تجهیزات لازم را به همراه داشته‌اند، باید این حمله را تاب آورده و برای انجام حمله اتمی متقابل، آماده می‌شدهد.

قرارگیری در شرایط نشت سوخت موشک، انجام بررسی‌های سریع موشک و انجام پشتیبانی سریع برای انجام حمله، از دیگر بخش‌های این تمرین بوده است.

پایگاه «گلوبال تایمز» به نقل از یک کارشناس نظامی نوشته است که در دکترین نظامی چین، سلاح اتمی به عنوان ابزاری برای پاسخ به حملات و نه برای انجام حمله اولیه، در نظر گرفته شده است، به این معنی که پکن تنها در صورتی به حملات اتمی متوسل می‌شود که با سلاح اتمی هدف قرار گرفته باشد.

از این رو، تاب‌آوری در برابر ضربه اتمی نخست بسیار حائز اهمیت است، چراکه پکن باید این توان را داشته باشد که حملات اتمی را پاسخ دهد.

«کیان کیو» از معماران پناهگاه‌های زیرزمینی چین پیش از این در مصاحبه‌ای به گلوبال تایمز گفته است که پکن پناهگاه‌هایی در اعماق زمین زیر کوه‌ها بنا کرده است. این پناهگاه‌ها به «دیوار چین فولادین زیرزمینی» چین معروف هستند و با هدف «تضمین امنیت زرادخانه راهبردی» این کشور طراحی شده‌اند.

رزمایش تازه ارتش چین در شرایطی انجام می‌گیرد که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۷ در سند راهبرد امنیت ملی ایالات متحده برای اولین بار از چین در کنار روسیه به عنوان «رقیب راهبردی» یاد و عنوان کرده است که جهان اکنون وارد دوران «رقابت قدرت‌های بزرگ» شده است.

واشنگتن همزمان با خروج از پیمان موشک‌های بالستیک میان‌برد، راه را برای استقرار اتمی میان‌برد در نزدیکی چین باز کرده است. پکن هشدار داده است که در برابر تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد تهدید نظامی علیه چین، بیکار نمی‌نشیند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول