اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آخرین وضعیت مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در گلستان/ بازگشت 31 واحد راکد به چرخه تولید

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان آخرین وضعیت اجرای مصوبات و تسهیلات اعطایی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در گلستان/ بازگشت 31 واحد راکد به چرخه تولید

محمد دودانگی در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: در سال گذشته 80 جلسه رونق تولید در استان گلستان برگزار شد و 587 مصوبه داشت و 85 درصد مصوبات آن اجرایی شده است.

وی بیان کرد: مشکل عمده واحدهای تولیدی مشکلات اقتصادی ناشی از سیل و تحریم‎ها است که به دلیل عدم پرداخت تسهیلات با مشکلات بانکی مواجه می‎شوند و به ستاد تسهیل رفع موانع تولید مراجعه می‎کنند.

*بیش از 90 درصد درخواست‌ها در ستاد تسهیل مربوط به مشکلات بانکی است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان تصریح کرد: بیش از 90 درصد درخواست‎ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص مشکلات بانکی است و پس از آن امور مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که تولیدکنندگان را دچار مشکل می‎کند.

دودانگی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 120 جلسه رونق تولید برگزار شود، در 10 ماهه نخست امسال 93 کارگروه رونق تولید برگزار شد و مسائلی مانند استمهال بدهی، پرداخت تسهیلات، مشکلات مالیاتی و بیمه‎ای و ... مطرح می‎شود.

وی گفت: در 9 ماهه سال جاری یک هزار و 57 مصوبه با شرکت‎ها منعقد شد که تاکنون 75 درصد مصوبات آن حل شده و مشکلات شرکت‎ها برطرف شده است.

*پرداخت 1600 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال گذشته

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان با بیان اینکه امسال کارگروه رونق تولید 326 میلیارد تومان تسهیلات به 70 واحد تولیدی اعطاء کرده است، افزود: استان گلستان در این بخش رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

دودانگی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان استان گلستان پرداخت شده است، ابراز کرد: در 10 ماهه امسال نیز حدود یک هزار و 600 میلیارد تومان تقاضا برای دریافت تسهیلات رونق تولید از سوی تولیدکنندگان مطرح شده و به بانک‎ها معرفی شدند.

وی در خصوص سنگ‎اندازی بانک‎ها بیان کرد: بانک‎های استان گلستان بیش از ظرفیتی که در استان وجود دارد نسبت به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان اقدام می‎کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان تأکید کرد: بنده نمی‎گویم که بانک‎ها سنگ‎اندازی ندارند، برخی طرح‎ها را خیلی اذیت می‎کنند اما اگر منصفانه به مسأله بنگریم بانک‎های گلستان بیش از ظرفیت موجود فعالیت می‎کنند.

دودانگی در پایان ابراز کرد: در سال 1397، 39 واحد راکد و در سال جاری نیز تاکنون 31 واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول