اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دشمن تحمل اقتدار ایران را ندارد/ ایجاد تفرقه سیاست آمریکایی‌هاست

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها زیر بار سلطه و ظلم نمی‌رود؛ بلکه تلاش دارد تا بقیه کشورها را نیز از زیر سلطه آمریکا خارج کند و دشمن تحمل این اقتدار را ندارد.

دشمن تحمل اقتدار ایران را ندارد/ ایجاد تفرقه سیاست آمریکایی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی در دیدار با مدیرکل پست استان سمنان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این اداره کل و فعالیت بسیج ادارات استان سمنان، بر لزوم اشاعه خدمات صادقانه در جامعه تأکید کرد.

وی به ضرورت ترویج وحدت در جامعه اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر، کشورمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است و در چند سال اخیر نیز رهبری تأکید وافری به نهادینه شدن فرهنگ امید و وحدت در جامعه داشتند.

فرمانده سپاه استان سمنان ادامه داد: امید و وحدت دو کلیدواژه و جزو عناصر مهم نظام و انقلاب و در تقابل راهبردهای دشمنان علیه نظام و انقلاب است.

دامغانی ضمن تأکید بر لزوم ارائه خدمات صادقانه در هر پست و مقامی اظهار کرد: هر کس در هر مسؤولیتی که ایفای نقش می‌کند، اگر خدمتش در راه خدا باشد، علاوه بر برکات و توفیقات شاهد رشد دنیوی و اخروی نیز خواهد بود و در کلیت نظام و انقلاب نیز این دِین به‌خوبی ادا می‌شود.

وی افزود: در حوزه تبیین و اشاعه فرهنگ وحدت نیز باید منش و سیره رهبری را الگو قرار دهیم؛ چراکه معظم‌له در برخورد با موضوعات، جریانات و مسائل مختلف سعی دارند تا وحدت بر کشور حاکم باشد و دشمن به فکر تفرقه‌افکنی نیفتد.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه دشمن با امپراتوری رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی و اجتماعی که در دسترس دارد، ایجاد تفرقه بین آحاد مختلف ملت را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: جریان انقلابی و نیروهای ارزشی طی سال‌های اخیر توانمندی‌های خود را در تقابل با دشمنان به اثبات رسانده‌اند؛ اما از آنجایی که این بستر به‌نوعی ابزار دشمن محسوب می‌شود، همچنان با این ظرفیت دنبال ایجاد تفرقه برای رسیدن به اهداف خود هستند.

دامغانی بر لزوم حفظ انسجام و وحدت در کشور تأکید کرد و افزود: همه باید در محیط‌های کاری و اجتماع نقش‌آفرین باشیم و تلاش کنیم تا مانع تحقق خواسته دشمن در بحث تفرقه‌افکنی شویم.

وی با بیان اینکه منظور از جهاد در ادبیات دینی تلاش برای تقابل با سیاست‌های دشمن است، یادآور شد: یک وجه جهاد، نظامی است؛ اما وجوه دیگری هم دارد و شامل حوزه خدمت‌رسانی می‌شود و حرکت در این مسیر، سعادت اخروی را در پی خواهد داشت.

فرمانده سپاه استان سمنان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نمود عینی یک مسلمان واقعی دانست که وظایف خود را به‌درستی اجرا و پاداش کارش را نیز دریافت کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی نماد تفکر انقلابی و نمونه یک مسلمان واقعی بود که دِین خود را به نظام و انقلاب ادا کرد و شهادت نیز پاداش زحمات خالصانه او بود.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به وعده خداوند متعال در قرآن درباره جهاد اظهار کرد: هر کسی در راه خدا جهاد کند، پاداش کار خود را دریافت می‌کند و سردار سلیمانی در بهترین زمان و بهترین مکان به این مقام رفیع نائل آمد و به فرموده رهبری، این جایگاه رفیع پاداش همان خدمات 40 ساله مجاهدت این سردار رشید بود.

دامغانی به خوی زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی دولت آمریکا و همچنین اقتدار و روحیه تقابل جمهوری اسلامی ایران برابر این خواسته‌های نامشروع اشاره و اظهار کرد: دولتمردان آمریکا جهان را چند منطقه در نظر گرفته‌اند و سعی دارند تا با تعیین فرمانده نظامی برای نقاط مختلف، منطقه را تحت سیطره خود درآورند.

وی تصریح کرد: کشورهایی تسلیم این خواسته آمریکا شدند؛ اما تنها کشوری که در جهان با این خوی استکباری آمریکا مبارزه کرده و تلاش دارد تا کشورهای مختلف را نیز از سیطره خارج کند، جمهوری اسلامی ایران است و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه استان سمنان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها زیر بار این سلطه و ظلم نمی‌رود؛ بلکه تلاش دارد تا بقیه کشورها را نیز از زیر سلطه آمریکا خارج کند و دشمن تحمل این اقتدار را ندارد.

دامغانی بیان کرد: وقتی خواسته همگان در پاسخ به انتقام آمریکا برای شهادت سردار سلیمانی در خروج کامل آمریکا از منطقه خلاصه می‌شود، در واقع به این معناست که این بخش از جهان از نفوذ آمریکا خارج شود و این برای آمریکا به‌شدت دردناک است.

وی تصریح کرد: آمریکا داعیه‌دار امپراتوری جهان است و می‌خواهد همه کشورها ذیل ارزش‌های القایی او عمل کنند؛ اما تنها کشوری که این سیاست را نمی‌پذیرد، جمهوری اسلامی ایران است و این قدرت ایران را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: باید جایگاه خود را در معادلات جهان بشناسیم و قدر این کشور و نظام مقتدر را بدانیم و به کسی اجازه بازی در زمین دشمن ندهیم.

نصرت‌الله مشیری، مدیرکل پست استان سمنان در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات اخیر سپاه پاسداران در انتقام‌گیری خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از فعالیت‌های سپاه به‌عنوان یک نهاد انقلابی و همیشه در صحنه حمایت کرد.

وی عنوان کرد: امید است ما نیز توفیق شهادت پیدا کنیم و افتخاری است که همیشه به‌عنوان یک بسیجی در رکاب سپاه بمانیم.

در این دیدار، تمبر چهل‌سالگی انقلاب که چندی پیش در یادواره شهدای فرهنگی استان سمنان رونمایی شده بود، به فرمانده سپاه استان سمنان اهدا شد.

در پایان این مراسم نیز تمبر اختصاصی سردار دامغانی توسط مدیرکل پست استان سمنان به پاس زحمات وی در امور مردمی و بسیجیان و خدمت‌رسانی به آحاد مردم تقدیم او شد.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول