اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مبارزه شبانه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی از مرز پاکستان به استان، از اوایل آذر ماه سال‌جاری تاکنون کار مبارزه با افت در سطح ۴۵۰هکتار در شهرستان‌های سرباز، کنارک، چابهار و فنوج انجام گرفت.

مبارزه شبانه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

غلامحسین تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این مرحله با توجه به جابجایی مداوم ملخ صحرایی در روز از یک منطقه به منطقه دیگر، مبارزه شبانه با ملخ صحرایی  را در دستور کار قرار داده و در بدو ورود این آفت در نقاط مرزی مبارزه انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: ملخ صحرایی در شبها تحرک کمتری دارند  ومبارزه شبانه بهترین فرصت برای نابودی آنها است.

وی ادامه داد: تاکنون در سطح ۲۳۰هکتار در شهرستان سرباز ،۱۰۰هکتار در شهرستان کنارک، ۱۰۰هکتار در شهرستان چابهار و۲۰هکتار نیز در شهرستان فنوج کار مبارزه با این آفت صورت گرفته و کار رصد و مبارزه با ملخ صحرایی همچنان ادامه دارد.

تیموری گفت: به دلیل اهمیت مبارزه با این آفت خطرناک از همه بهره برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده هرگونه دستجات ملخ مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اعلام کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول