اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

از برپایی «گذر سینما» تا رونمایی لوگوی «خروج» و پوستر «خوب بد جلف۲»

برپایی «گذر سینما» در موزه سینما، رونمایی از پوستر ‏‌‎فیلم سینمایی «خوب بد جلف؛ ارتش سری»، نمایش و نقد مستند «خاطرات بادیه» و معرفی «بی‌صدا حلزون» در ویژه‌برنامه «تا جشنواره ۳۸» برخی اخبار امروز سینمای ایران هستند.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، برخی اخبار امروز سینمای ایران بدین شرح است:

* رونمایی از لوگوی فیلم سینمایی «خروج»

لوگوی فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی حبیب والی نژاد رونمایی شد. 
این لوگو توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده است. 
اولین نمایش تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، مهدی فقیه، محسن صادقی نسب، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، رامین پورایمان، حمید ابراهیمی، مسعود رحیم پور، علیرضا مهران و سام قریبیان به همراه کامبیز دیرباز، گیتی قاسمی و محمدرضا شریفی نیا در  فیلم سینمایی «خروج» به ایفای نقش پرداختند.

 

 

* رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «خوب بد جلف۲» 

‏‌‎فیلم سینمایی «خوب بد جلف؛ ارتش سری» دومین ساخته پیمان قاسم‌خانی در ژانر کمدی است که امسال در بخش سودای سیمرغ به رقابت می‌پردازد. در آستانه برگزاری سی و هستمین جشنواره فیلم فجر پوستر این فیلم رونمایی شده است.

 

 

* برپایی گذر سینما در موزه سینما

موزه سینمای ایران همزمان با جشن پیروزی انقلاب و در ایام برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ساعت بازدید از تالارهای این مجموعه فرهنگی را افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، تالارهای موزه سینما از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ میزبان میهمانان جشنواره و علاقمندان سینما خواهد بود.
این مجموعه فرهنگی امسال به عنوان یکی از سینماهای مردمی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
برپایی گذر سینما از خیابان ولیعصر تا عمارت موزه ، دعوت از پیشکسوتان برای تماشای فیلم های جشنواره، همکاری و دعوت از رسانه‌ها برای تهیه و تولید برنامه های ویژه رادیویی و تلویزیونی مرتبط با سینما با هدف بهره برداری از ظرفیت این مجموعه فرهنگی، برپایی نمایشگاهی از پوستربهترین فیلم های ۳۷ دوره گذشته جشنواره فیلم فجرو نمایشگاه کتب سینمایی از جمله برنامه هایی است که برای این ۱۰ روز تدارک دیده شده است.

* مستند «خاطرات بادیه» بررسی و تحلیل می‌شود
مستند «خاطرات بادیه» با حضور کارگردان، کارشناسان علوم انسانی و هنر و رسانه ساعت ۱۵ دوشنبه ۷ بهمن‌ماه در سرای شهید آوینی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌شود.
مستند «خاطرات بادیه» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر از زبان یک راوی به تصویر کشیده شده که تاکنون جنگ را از نزدیک ندیده است و در اولین تجربه حضورش در این فضا موارد جالبی را می‌بیند.
فلاح‌فر گفت: این مستند سفارشی نیست و قطعاً قاسم سلیمانی در عملیاتی از این دست حضور داشت.
وی تاکید کرد: سفارش در اینجا معنایی پیدا نمی‌کند چرا که ما در مورد اتفاقی صحبت می‌کنیم که بشریت مدیون آن است. تمام بشریت مدیون پایان سیطره داعش است و دین و مذهب و ملیت و نژاد هم نمی‌شناسد.

 

 

* کارگردان «بی‌صدا حلزون»: ۱۴ بار فیلمنامه را بازنویسی کردیم
ویژه برنامه «تا جشنواره ۳۸» در نخستین قسمت میزبان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده شد.
وی در این نشست گفت: فیلمنامه اولین اثر من فضایی مرتبط با زندگی ناشنوایان دارد و حلزون اشاره به بخش میانی گوش است که تاثیر بسزایی در شنوایی انسان دارد. قصه ما در یک خانواده ناشنوا اتفاق می افتد و طبیعتا ورود به چنین موضوعاتی سخت است به خصوص که ما با بودجه و سختی کار همراه بودیم.
کارگردان «بی‌صدا حلزون» با ذکر اینکه بازیگران فرصت زیادی را صرف تمرین زبان اشاره کردند، افزود: یک ماه و نیم برای چند نقش وقت گذاشتیم و بازیگران هم برای نقش‌شان انرژی زیادی گذاشتند. هانیه توسلی نقش یک کم شنوا را بازی می‌کند و محسن کیایی و پدرام شریفی هم با زبان اشاره صحبت می کنند. در واقع پیش از قصه ما متوجه می‌شویم وقتی محسن کیایی به دنیا آمده ناشنوا بوده و برادرش هم زبان اشاره را یاد گرفته است.
دزفولی زاده درباره فیلمنامه توضیح داد: ۵ سال فرآیند نگارش طول کشید، زیرل تیم های مختلفی در بخش نگارش می آمدند اما احساس می کردم هنوز مسیر درستی را پیش نگرفته تا اینکه آخرین کسی که به ما اضافه شد تا حدودی از دنیای ناشنوایان شناخت داشت و توانستیم سیناپس خوبی بنویسیم. ما تقریبا تا قبل از شروع کار ۱۴ بار فیلمنامه را بازنویسی کردیم و ارشاد بازنویسی آخر را خواند به همین دلیب مراحل پروانه ساخت به سادگی انجام شد، مرتضی شایسته نیز به عنوان تهیه‌کننده همکاری خیلی خوبی داشت.

 

 

* رونمایی از لوگوی فیلم سینمایی «لباس شخصی»
لوگوی فیلم سینمایی «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه کنندگی حبیب والی‌نژاد رونمایی شد.  
این لوگو توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده است. 
«لباس شخصی» که اثری تاریخی سیاسی است، به اتفاقات دهه ۶۰ و فعالیت پیچیده حزب توده در ایران می‌پردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول