اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نوآوری باید براساس نیاز جامعه در کشور تبیین شود

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید شرکت‌های دانش بنیان به صورت منطقه‌ای تقسیم‌بندی شده و فعالیت‌های آنها براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین شوند.

نوآوری باید  براساس نیاز جامعه در کشور تبیین شود

 بابک شکری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به رونق نوآوری براساس نیاز جامعه گفت: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید شرکت‌های دانش بنیان را به صورت منطقه‌ای تقسیم‌بندی کرده و فعالیت‌های آنها را براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین کنیم.

* باید نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد

وی افزود: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید همانند کشورهایی مانند سوئد، اسپانیا، انگلستان و آمریکا شرکت‌های خود را به صورت منطقه‌ای تقسیم‌بندی کرده و فعالیت‌های آنها را براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین کنیم.این در حالی است که دانشگاه‌های ما اکنون الگوی خاصی برای فعالیت‌های خود ندارند.

* دو درصد از شرکت‌ها در فناوری بالا کار می‌کنند

شکری تصریح کرد: تمرکز اقتصاد ایران اکنون بر حوزه نفت است و متاسفانه از ۱۰۰ هزار شرکت که در کشور وجود دارد دو درصد آنها در فناوری بالا کار می‌کنند و بقیه آنها به طور متوسط در سطح پایین هستند. 

* با درآمدزایی فعالیت‌های علمی را پیش ببریم

وی ادامه داد: به جای اینکه همه به دنبال دریافت تسهیلات از دولت باشند باید خودشان با انگیزه بالا درآمدزایی کرده و فعالیت‌های علمی را پیش ببرند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول