اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

صادرات 63 قلم محصولات دامی به پنج قاره از جمله آمریکا

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 63 قلم محصولات دامی کشور به پنج قاره از جمله آمریکا صادر می‌شود.

صادرات 63 قلم محصولات دامی به پنج قاره از جمله آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا رفیع‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری با بیان اینکه 63 قلم محصولات دامی ایران به پنج قاره از جمله آمریکا صادر می‌شود، گفت: در چهار ماه نخست سال 9 هزار تن شیرخام، 16 هزار تن لبنیات، 27 هزار تن میگو، 25 هزار تن پای مرغ، 2 هزار تن آلایش غیرخوراکی به کشورهای دیگر صادر شده است. 

رفیع‌پور در پاسخ به اینکه آیا تحریم‌ها پس از عقب‌نشینی آمریکا از برجام بر صنعت حوزه دامپزشکی تأثیر گذاشته است، گفت: اتفاقاً این تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرده است چرا که تمرکز ما بیشتر بر تولید داخل معطوف شده و توانسته‌ایم نیازهای نهاده‌ها را کامل تأمین کنیم. 

به گفته رفیع‌پور، در سه ماه باقی مانده از سال، تمام ارزهای مورد نیاز واکسن، ریزمغذی، مکمل‌ها دراختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: در ایام دهه فجر 15 میلیون رأی گوسفند و بز در کشور علیه تب برفکی واکسیناسیون خواهند شد. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: برنامه ملی تضمین سلامت تخم‌مرغ تدوین شده و به زودی رونمایی خواهد شد و با اجرای این برنامه ملی، کیفیت بهداشتی تخم‌مرغ ارتقا می‌یابد. 

وی همچنین از اجرای فاز مقدماتی طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ خبر داد و گفت: این طرح در کشور اجرایی شده و فازهای بعدی آن هم اجرا خواهد شد. با اجرای این برنامه، تمام کشتارگاه‌های کشور رتبه‌بندی شده و با لیبل‌های مخصوصی مرغ‌ها را بسته‌بندی می‌کنند. 

وی همچنین از تفاهم نامه با وزارت بهداشت برای نظارت بهداشتی بر توزیع، عرضه و طبخ فرآورده‌های دامی خبر داد. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: سازمان دامپزشکی کشور صدور مجوزهای بهداشتی را به عهده استان‌ها گذاشته و با این کار سرعت کار بیشتر شده است. 

به گفته رفیع‌پور، بیماری لکه سفید میگو هم در استان‌های جنوبی کشور کنترل شده و همچنین در مورد بیماری وی‌اچ‌وی، ماهی قزل‌آلا کاهش چشمگیری وجود داشته است. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از کنترل موفقیت‌آمیز بیماری KHV خبر داد و گفت:‌ این بیماری که در حوزه آبزیان در کشور عراق بیماری گسترده‌ای ایجاد کرده بود را ما در مرزها کنترل کردیم و مانع از ورود آن به داخل کشور شدیم. 

* یک محصول نانو در حوزه دامی پروانه تولید گرفت

رفیع‌پور همچنین از ورود سازمان دامپزشکی کشور با معاونت علمی رئیس‌جمهور با فعالیت نانو خبر داد و گفت: یک محصول نانو در حوزه دامی پروانه تولید گرفته و 17 محصول هم در مرحله ارزیابی است. 

وی همچنین از اجرای طرح ملی کنترل بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: 29 میلیون قطعه طیور در فاز اول واکسینه شدند و فاز دوم در دهه فجر غاز می‌شود و فاز سوم در اردیبهشت ماه سال آینده اجرایی خواهد شد که در مجموع 40 میلیون مرغ در کشور واکسینه می‌شوند که هزینه هر سال 4 میلیارد تومان است. 

وی همچنین از همکاری وزارت بهداشت با سازمان دامپزشکی برای برنامه ملی پیشگیری تب مالت در کشور خبر داد و گفت:‌این طرح در حال اجرا است و نتیجه آن اثرات ماندگاری را ثبت خواهد کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول