اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نخبگان نیازمند دانشگاه کارآفرین هستند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: باید با استفاده از نیروی انسانی خلاق و نوآور زیرساخت‌های لازم و محیط تحقیق و پژوهش را ایجاد و مهارت‌های کارآفرینی رادر دانشگاه‌ها آموزش دهیم.

نخبگان نیازمند دانشگاه کارآفرین هستند

محمد طالعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه نخبگان نیازمند دانشگاه کارآفرین هستند،گفت:  اگر آموزش و پرورش در نظام آموزشی خود اصلاح نشود تا ۳۰ سال دیگر هم ما نمی‌توانیم به یک دانشگاه کارآفرین و نسل ۳ و ۴ تبدیل شویم. 

* تشویق حوزه کارآفرینی دانشگاه‌ها را به هدف می‌رساند

وی افزود: باید با ایجاد زیرساخت‌ها و تبیین سیاست‌گذاری‌های درست و همچنین تشویق در حوزه کارآفرینی به دانشگا‌ه‌ها کمک شود تا بتوانند ماموریت و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

* محیط دانشگاهی متناسب با فعالیت کارآفرینی نداریم

طالعی با بیان اینکه نیروی انسانی مناسب و همچنین محیط دانشگاهی متناسب با فعالیت کارآفرینی نداریم، یادآور شد:  برای حل این مشکل باید در حوزه آموزشی دوره‌های کارآفرینی ایجاد کنیم در واقع ۸۰ درصد مراکز رشد ما که برای آمادگی دانشجویان در ارائه ایده راه‌اندازی شده‌اند نمی‌تواند آن تحولی که نیاز دانشجو است را ایجاد کند.

* نخستین توصیه‌ در بیانیه گام دوم مقوله علم و پژوهش است

وی ادامه داد:  نخستین توصیه‌ در بیانیه گام دوم انقلاب که در توصیه‌های هفت‌گانه آمده مقوله علم و پژوهش است چرا که  انحصارا راه پیشرفت برای کشور ایران تنها در علم و فناوری و پژوهش عنوان شده که در این راه بار مسؤولیت بر دوش جوانان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول