اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آغاز نمایشگاه قرآن از ۱۱ رمضان/ تغییر برنامه نمایشگاه کتاب برگزاری نمایشگاه قرآن را به تأخیر انداخت

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: طی ماه‌های اخیر همه تلاشمان را برای جابجایی زمان نمایشگاه کتاب کردیم و حتی ابتدا قرار بود نمایشگاه کتاب آبان برگزار شود اما مسئولان نمایشگاه کتاب برگزاری را دوباره به اردیبهشت انداختند.

آغاز نمایشگاه قرآن از ۱۱ رمضان/ تغییر برنامه نمایشگاه کتاب برگزاری نمایشگاه قرآن را به تأخیر انداخت

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ نشست خبری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه در محل این معاونت برگزار شد.

در این نشست به پیرزاده با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه قرآن بیست‌وهشتم گفت: این دوره از نمایشگاه از روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا روز ۳۰ اردیبهشت به مدت ۱۵ روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، البته اگر شرایط مهیا باشد زمان برگزاری نمایشگاه تا چند روز تمدید خواهد شد.

«قرآن کتاب رشد و رویش» شعار نمایشگاه امسال

وی درخصوص شعار نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه امسال با شعار «قرآن کتاب رشد و رویش» و با هدف پرورش نیروهای قوی، تقویت اعتماد به نفس و تقویت اقتدار ملی برگزار می‌شود و کمیته‌های مختلف برنامه‌های گوناگونی تدارک دیده‌اند.

فقهی‌زاده درخصوص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: ترویج هنر قرآنی، ایجاد تعامل بین مراکز و فعالان قرآنی کشور، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تلاش برای بهره‌وری بیشتر، گسترش بخش بین‌الملل و ایجاد زمینه برای حضور سازمان‌های بین‌المللی و ارتباط با کشورهای اسلامی بخشی از اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

عمان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه گفت: سال گذشته کشور پاکستان میهمان ویژه ما بود امسال مکاتبات و برنامه‌ریزی ما برای حضور درکشور عمان به عنوان میهمان ویژه است، البته با توجه به درگذشت پادشاه این کشور ممکن است این اتفاق دچار برخی تغییرات شود.

ارسال دعوت‌نامه به ۲۲ کشور برای حضور در نمایشگاه قرآن

وی ادامه داد: بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن در دو سال اخیر با برنامه‌ریزی همکاران رونق گرفته و سال گذشته شاهد حضور ۱۷ کشور در این بخش بودیم. امسال هم دعوت‌نامه‌ها به حدود ۲۲ کشور ارسال شده و امیدواریم حداقل به اندازه سال گذشته شاهد حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه قرآن کریم باشیم.

تلاش برای نوآوری در بخش‌های نمایشگاه

فقهی‌زاده از فعالیت کمیته طرح و برنامه برای جلوگیری از اجرای برنامه‌های تکراری و ایجاد نوآوری در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: شاید شکل و ظاهر نمایشگاه تکراری باشد اما کمیته طرح و برنامه همه تلاشش را برای ایجاد نوآوری و روزآمدی برنامه‌ها انجام می‌دهد. بیش از ۵۰ درصد طرح‌ها با شرط نوآوری و روزآمدی تصویب و اجرا شده است. یکی از تاکیدات ما به عنوان راهبرد اساسی نمایشگاه قرآن هم همین است که طرح ارائه شده تکراری سطحی و کم‌اثر نباشد. البته اینکه چقدر موفق بوده‌ایم را باید کارشناسان و مخاطبان بگویند.

وی از فعالیت رونق فعالیت‌های مجازی در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: از سال گذشته سایتی با نامی ایکفا ویژه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم راه‌اندازی شد که طی آن اطلاع رسانی، دریافت طرح‌ها و برنامه‌ها برای نمایشگاه، ثبت‌نام‌ها و بسیاری از کارهای دیگر انجام می‌شد. همچنین کمیته مستقلی هم باعنوان کمیته فضای مجازی و رسانه‌های جدید فعالیت می‌کند.

تغییر برنامه نمایشگاه کتاب برگزاری نمایشگاه قرآن را به تأخیر انداخت

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درخصوص تداخل زمانی این نمایشگاه با نمایشگاه کتاب تهران گفت: متأسفانه تلاش زیادی کردیم که زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تغییر کند. زیرا همانطور که گفتید زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در ایام ماه رمضان است و قرار شد که نمایشگاه کتاب آبان‌ماه سال ۹۹ برگزار شود اما مسئولان نمایشگاه مصمم شدند که نمایشگاه کتاب را اردیبهشت‌ماه برگزار کنند، از طرفی هم هر دو طرف تأکید دارند که نمایشگاه‌ها در مصلی برگزار شود. با همه این صحبت‌ها ما زمان هشتم ماه رمضان را برای برگزاری نمایشگاه قرآن تعیین کردیم اما روز گذشته متوجه شدیم معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته که نمایشگاه کتاب را چند روز دیرتر برگزار کند. از این روز به جهت شرایط مصلای امام خمینی (ره) به آمادگی این مکان برای نمایشگاه قرآن ناچار شدیم که نمایشگاه را سه روز دیرتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم از سال بعد شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که نمایشگاه کتاب با فاصله قابل توجه از ماه رمضان برگزار شود و ما هم بتوانیم از چند روز مانده به ماه مبارک به استقبال ماه رمضان برویم و نمایشگاه را زودتر آغاز کنیم.

مذاکره با مدیریت مصلی برای جلوگیری از تداخل نمایشگاه با مراسم شب‌های قدر

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم روزهای پایانی نمایشگاه قرآن به دلیل همزمانی با لیالی قدر با مشکل مواجه نشود گفت: گذشته بخش بین‌الملل نمایشگاه را در نقطه مستقر کردیم که در ایام پایانی نمایشگاه با مشکل خاصی روبرو نشود اما تصور می‌کنم که مشکل ایام پایانی و تداخل با شب‌های قدر مشکل مهم نیست و امثال این موضوع را به صورت جدی با مدیریت مصلی مطرح کردیم تا ترتیبی داده شود که مشکلی برای بخش‌های نمایشگاه به وجود نیاید و امیدوارم مراسم شب‌های قدر در بخش‌های شرقی شبستان برگزار شود.

اعلام فراخوان برای دریافت طرح‌ها و ایده‌ها برای برگزاری نمایشگاه قرآن کریم

فقهی‌زاده از آغاز دریافت طرح و ایده‌ها برای برگزاری نمایشگاه قرآن از امروز خبر داد و گفت: فراخوان دریافت طرح‌ها و ایده‌ها از امروز ‌اعلام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به مدت یک ماه طرح‌های خود را برای برگزاری بخش‌های مختلف نمایشگاه ارائه کنند.

بزرگداشت شهدای مقاومت در نمایشگاه قرآن کریم

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال قصد داریم در بخشی مجزا به بزرگداشت بزرگان ایثار و شهادت بپردازیم و در این راستا شهدای مقاومت به صورت ویژه پرداخت می‌شود.

تجلیل از خادمان سال‌های ۹۸ و ۹۹ باهم برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم گفت: این همایش همه ساله با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که در سال‌های اخیر دچار مشکل شده است. امسال هم انتظار می‌رود که باحضور رئیس‌جمهور این مراسم در ماه مبارک رمضان برگزار شود و ما تلاش می‌کنیم که اگر مانعی برای حضور رئیس‌جمهور وجود داشت و  امکان تغییر زمان هم نبود خادمان سال‌های ۹۸ و ۹۹ به صورت تجمیعی مورد تجلیل قرار بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول