اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمبود فضای خوابگاهی مانع تحقق سهمیه‌ استان در جذب دانشجو خواهد شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: سهمیه سال آینده استان از کل کشور در بخش دختران ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر است در حالیکه تنها ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در استان وجود دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی شود تا جذب سهمیه کامل استان محقق شود.

کمبود فضای خوابگاهی مانع تحقق سهمیه‌ استان در جذب دانشجو خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یحیی معروفی شامگاه امروز در جلسه کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان کردستان به مصوبات جلسه گذشته گریزی زد و اظهار کرد: برای پردیس دختران که قرار بود ساختمانی از دانشگاه آزاد برای اسکان دانشجویان دختر به این امر اختصاص یابد چندین جلسه برگزار شد ولی متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی خاطرنشان کرد: در شهریور امسال وقتی ۲۵۰ دانشجوی دختر جدید به استان داده شد ما فقط جای ۳۰ نفر داشتیم که برای اسکان آنها مشکلات بسیاری را متحمل شدیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: برای سال آینده در حوزه دختران فضای آموزشی داریم اما با کمبود فضای خوابگاهی مواجه‌ هستیم.

معروفی یادآوری کرد: سال آینده ۳۰ نفر دانشجومعلم از پردیس دختران فارغالتحصیل می‌شوند.

وی گفت: در مدت زمان یادشده در کشور  ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش خواهند شد که سهمیه استان کردستان از این تعداد در بخش دختران ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر دانشجوی جدید است در حالیکه تنها ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر در استان وجود دارد که باید برای آن چاره‌اندیشی شود تا جذب سهمیه کامل استان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه پذیرش استان در سال گذشته بسیار کم بود که با پیگیری و رایزنی‌های سهمیه استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: در مجموع یک هزار و ۴۳۵ نفر دانشجوی دختر و پسر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که نشان‌دهنده رشد ۷۸ درصدی دانشجو نسبت به سال‌های گذشته است.

معروفی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۱۸ دانشجوی دختر به ۵۲۱ و در پردیس پسران تعداد ۴۴۹ نفر به ۹۱۴ نفر در سال‌جاری افزایش یافت.  

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان از  تنوع تحصیلی و افزایش رشته‌ها در دو پردیس دختران و پسران در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول