اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نقاط تاریک آزادراه تبریز- زنجان روشن می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به 5 کیلومتر در آزادراه تبریز- زنجان فاقد روشنایی است.

نقاط تاریک آزادراه تبریز- زنجان روشن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انتهای اتوبان شهید کسایی و ورود به حوزه آزادراه تبریز- زنجان مسیر بسیار تاریکی است که در شب، تاریکی هوا و در شرایط نامساعد جوی به هیچ‌عنوان امکان دید برای کسانی که در این مسیر رانندگی می‌کنند، وجود ندارد.

البته حتی ورودی‌های آزادراه تبریز- زنجان و میدان بسیج که در انتهایی اتوبان شهید کسایی به صورت دو راهه از هم جدا می‌شود نیز به‌خصوص در این مواقع به هیچ‌عنوان نشانه‌گذاری و علائم هشداردهنده‌هایی برای رانندگان در آن نصب نشده است.

موارد اشاره شده زمینه را برای بروز حوادث ناگوار رانندگی و به‌وجود آمدن خسارات جانی و مالی را در این مسیر دوچندان کرده که این موضوع را از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی جویا شدیم، اروجعلی علیزاده در این رابطه گفت: نزدیک به 5 کیلومتر در  آزادراه تبریز- زنجان فاقد روشنایی است.

وی افزود: برای تجهیز و روشنایی این مسیر مراحل لازم طی شده و مناقصه این طرح و انتخاب پیمانکار آن نیز صورت گرفته است.

علیزاده درباره اعتبارات اختصاص یافته برای این منظور نیز گفت: 25 میلیارد ریال برای اجرایی شدن این طرح اعتبار پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آن ابتدای حوزه آزادراه تبریز- زنجان تا ورودی خاوران به سیستم روشنایی تجهیز می‌شود.

این مقام مسوول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات خروجی اتوبان شهید کسایی به سمت راه‌آهن تاکید کرد: این خروجی یکی از پرترددترین مسیرهای اتوبان کسایی به دلیل ورود به مناطق صنعتی تبریز است که باید مورد بازسازی و مسیرگشایی قرار گیرد.

وی با یادآوری بار ترافیکی که در طول روز به‌خصوص ساعات اولیه صبح در این خروجی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: تعریض باند رفت به سمت راه‌آهن طی سال آینده صورت خواهد گرفت.

به گفته علیزاده، این طرح با مشارکت 50 درصدی شهرداری تبریز و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود.

گزارش فارس حاکی است، آذربایجان‌شرقی با 14 هزار کیلومتر که 10 هزار کیلومتر آن راه روستای و 4 هزار کیلومتر باقی‌مانده راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول