اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دو فضانورد ناسا با «دراگون» به فضا می‌روند+عکس

روز گذشته اسامی دو فضانورد ناسا برای سفر با کپسول دراگون شرکت فضایی اسپیس‌ایکس به سوی مدار زمین منتشر شد.

دو فضانورد ناسا با «دراگون» به فضا می‌روند+عکس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از بیزنس‌اینسایدر، دو فضانورد ناسا، باب بهنکن (Bob Behnken) و داگ هورلی (Doug Hurley) قرار است در فصل بهار با کپسول دراگون به فضا بروند. 

این دو فضانورد چندی پیش نیز لباس‌های فضایی نسل بعدی «Spaceman Elon Musk» را برای اجرای ماموریت ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از برنامه آژانس خدمه تجاری آژانس امتحان کردند.

باب بهنکن و داگ هورلی چندین سناریوی اضطراری را نیز در داخل شبیه ساز کپسول دراگون آزمایش کردند؛ پرواز آزمایشی کپسول دراگون که حامل سرنشین بود به تازگی با موفقیت صورت گرفته و پس از اتمام مراحل آزمایشی اعلام شد که این کپسول در فصل بهار راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود. 

فضانوردان ناسا، باب بهنکن و داگ هورلی نخستین کسانی خواهند بود که با سفینه فضایی دراگون ساخت شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس سفر می‌کنند.

پیش بینی می‌شود که سفر فضایی بهنکن و هورلی با دراگون دوره جدیدی از پرواز به مدار زمین را در آمریکا آغاز کند، زیرا این امکان را به ناسا می‌دهد تا اتکا به سیستم‌های پرتاب روسی برای ورود فضانوردان به فضا متوقف کند.

این دو فضانورد برای آماده سازی،  مراحل اضطراری را طی کرده‌اند و تحت آموزش‌های گسترده مکانیزم‌های Crew Dragon قرارگرفته‌اند، لباس‌های جدید خود را پوشیده و با ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس ملاقات کرده‌اند.

تصویر  داگ هورلی (سمت چپ) و باب بهنکن (سمت راست) به عنوان نخستین کسانی که همراه با دراگون به مدار زمین می‌روند و در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر می‌شوند را در زیر مشاهده می‌کنید: 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول