اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تولید ریل معادن تا 22 بهمن/ امکان تولید ماهانه 10 هزار تن ریل در ذوب‌آهن

مدیرعامل ذوب‌آهن با بیان اینکه ظرف 6 ماه آینده امکان تولید ریل 72 متری هم د اریم،‌ گفت:‌ ماهانه تا 10 هزار تن ریل متناسب با نیاز و تقاضا تولید می‌کنیم.

تولید ریل معادن تا 22 بهمن/ امکان تولید ماهانه 10 هزار تن ریل در ذوب‌آهن

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منصور یزدی‌زاده امروز در همایش حمل و نقل ریلی و رونقل تولید، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها که در محل دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، اظهار داشت: ما برای تولید ریل ملی شبانه روز کار کردیم و این گام از اوایل دهه 70 آغاز شد و به مرور توسعه یافت و امروز در بحث تولید ریل گام‌های خوبی برداشته‌ایم اگرچه کمبودهایی وجود دارد اما در کنار ما کم کاری‌هایی داشتیم راه‌آهن هم در این باره کم کاری‌هایی داشته و کمتر به سراغ ما می‌آمدند.

وی با اشاره به اینکه فرایندی که در واردات ریل به وجود آمده برای تغییر زمانبر است، گفت: ما محصولی که تولید می‌کنیم ریل 18 متری است که به راحتی امکان تولید ریل 36 متری داریم و خط تولید ما برای ریل 36 متری تعریف شده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اضافه کرد: برای ریل‌های 72 متری هم اگر تقاضا وجود داشته باشد آماده تولید هستیم.

یزدی‌زاده با بیان اینکه در تولید ریل 36 متری هیچ مشکلی نداریم، اضافه کرد: در تولید ریل‌های 72 متری هم ابتدا مشتری باید تقاضا را به ما اعلام کند و ما آماده تولید هستیم.

وی گفت: اگر ریل 36 متری را در نظر بگیریم تا 400 هزار تن هم امکان تولید داریم.

مدیرعامل ذوب‌آهن ادامه داد: پیش از این فولاد ریل را از هندوستان وارد می‌کردیم و به ریل تبدیل می‌شد اما امروز در تولید ریل هیچ مشکلی نداریم و سنگی که وارد ذوب‌آهن می‌شود به ریل تبدیل می‌شود.

یزدی‌زاده ادامه داد: برای متروی تهران ریل UIC54 تولید می‌کنیم و برای شهرداری اصفهان نیز ریل تولید کردیم ضمن آنکه تا 22 بهمن ماه هم ریل معادن به صورت صد در صد در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: سفارشی که تاکنون وزارت راه به ما داده است، یک پارت 15 هزار تنی است و یک پارت 13 هزار و 500 تنی برای وزارت راه تولید کرده‌ایم ضمن اینکه یک پارت 2 هزار تنی برای بخش خصوصی تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل ذوب‌آهن تاکید کرد: ماهانه تا 10 هزار تن ریل متناسب با نیاز و تقاضا امکان تولید داریم.

یزدی‌زاده با بیان اینکه ریل‌های تولیدی ما برای سرعت‌های 250 کیلومتر به عنوان خطوط پرسرعت قابل استفاده است، گفت: برای تولید ریل برای سرعت‌های بالاتر از 250 کیلومتر آماده هستیم و فقط باید تاج ریل تغییر کند.

وی درباره تامین ریل خط آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان گفت: این فاینانسر خط آهن است و یکی از شرایط آنها تامین ریل توسط خود آنها است. ما آماده تولید ریل برای این خط آهن هم هستیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن تاکید کرد: در صورت وجود تقاضا تا 6 ماه آینده امکان تولید ریل 72 متری هم داریم و یکی از اهداف افزایش سرعت ریل گذاری است.

یزدی‌زاده با اشاره به اینکه ریل داخلی نسبت به بیرون از نظر  قیمت مناسب‌تر است،‌گفت: در تولید فولاد امروز واردات مقرون به صرفه نیست. ارزبری فولاد حدود 25 درصد و 100 دلار است و در فولادی که برای ریل تولید می‌کنیم این عدد به 120 دلار می‌رسد و مابقی ریالی است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول