اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مجازی سازی طرح ملی مشق اجتهاد

مدیر طرح ملی مشق اجتهاد گفت: مجازی سازی این طرح تا پایان اسفند به سرانجام می‌رسد و برگزاری امتحان در هر مبحث جزو امکانات آن خواهد بود.

مجازی سازی طرح  ملی مشق اجتهاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی دری  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به کارگاه‌های طرح ملی مشق اجتهاد اظهار کرد: سال گذشته 12 کارگاه در قالب این طرح برگزار شد و امسال این کارگاه‌ها به 16 کارگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: امسال دو کرسی ترویجی با موضوع چالش‌های فقه محیط زیست و فقه فضای مجازی با مشارکت پژوهشگاه فقه نظام برگزار می‌شود، همچنین برگزاری دو میزگرد تخصصی در زمینه فقه را در سال جاری در دستور کار داریم.

مدیر طرح  ملی مشق اجتهاد افزود: مجازی سازی دوره مشق اجتهاد را در دستور کار داریم، چون 16 دوره مشق اجتهاد برگزار شد و ممکن است که امکان برگزاری حضوری آن در سراسر کشور نباشد، مجازی سازی دوره مشق اجتهاد تا پایان اسفند به سرانجام می‌رسد و برگزاری امتحان در هر مبحث جزو امکانات آن خواهد بود.

دری با اشاره به توسعه طرح ملی مشق اجتهاد اظهار کرد: هر سال یک مبحث به این طرح اضافه می‌شود و در سال جاری موضوع اخلاق پژوهی را با محوریت 6 کارگاه، سه هم اندیشی و سه میزگرد با پشتیبانی پژوهشکده اخلاق و معنویت در طرح مشق اجتهاد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کارگاه فقه تربیت از 30 بهمن به مدت سه هفته در موسسه عالی دارالهدی برگزار می‌شود.

مدیر طرح  ملی مشق اجتهاد خاطرنشان کرد: با مشق اجتهاد به دنبال ایجاد یک جریان اصیل در علوم انسانی هستیم، هدف این طرح، انجام پژوهش‌های روشمند در حوزه علوم اسلامی است و سال گذشته طرح برای نخستین بار به اجرا درآمد، اجرای طرح مشق اجتهاد به سفارش میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/78004*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول