اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

مستندات سلامت شیر/ آفلاتوکسین نصف میزان مجاز است+سند

سازمان دامپزشکی مستندات سلامت شیر را اعلام کرد که براساس آن، میزان آفلاتوکسین در شیر دامداری‌ها نصف حد مجاز استاندارد است.

مستندات سلامت شیر/ آفلاتوکسین نصف میزان مجاز است+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از تشکیک در سلامت شیر که از سوی کارشناس وزارت بهداشت در یک برنامه پربیننده تلویزیونی مطرح شد، مردم بیشتر نگران این محصول غذایی ارزشمند شدند و این سوال مطرح بود که بالاخره باید شیر را استفاده کرد یا نه؟

کارشناس وزارت بهداشت گفته بود که میزان آفلاتوکسین در شیر بسیار بیش از استاندارد است در حقیقت شیرهایی که در ایران استفاده می شود به ویژه در استانی مثل تبریز بسیار نگران کننده است.

سازمان دامپزشکی هم توضیحات زیادی در این باره داد که شیر تولیدی در ایران سالم ترین محصول است و سخت ترین استانداردها برای آن در ایران اعمال می شود. اما به نظر می رسید آن چیزی که بیشتر می توانست مردم را قانع کند ارائه آزمایشات مستند از سلامت شیر باشد.

بر اساس پیگیری های خبرنگار فارس، نتیجه آزمایشات شیر در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته که نشان می دهد علاوه بر اینکه استاندارد ایران سخت گیرانه تر از آمریکا و اتحادیه اروپا است، میزان آفلاتوکسین در شیر نیز حتی کمتر از نصف میزان استاندارد تعریف شده در ایران است.

استاندارد آفلاتوکسین شیر در ایران حداکثر باید 5 صدم درصد باشد که نتیجه آزمایشها 2 صدم درصد را نشان می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول