اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضریب نفوذ اینترنت در بیرجند بیش از ۸۰ درصد است/ بحران مدیریتی در فضای مجازی

دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر خراسان‌جنوبی گفت: ضریب نفوذ اینترنت در شهر بیرجند بیش از 80 درصد و در سنین 16 تا 35 سال بیش از 90 درصد و میزان استفاده روزانه یک نفر در طول شبانه‌روز هفت ساعت در روز است که این آمار نگران‌کننده است.

ضریب نفوذ اینترنت در بیرجند بیش از ۸۰ درصد است/ بحران مدیریتی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید کسرائی‌نیا ظهر امروز در نشست خبری، با بیان اینکه اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: کسانی که جایگاه انقلاب را درک کردند امروز جایگاه فضای مجازی را هم درک می‌کنند اما افرادی که درک مناسبی از انقلاب اسلامی نداشته‌اند قطعاً امروز هم درکی از فضای مجازی و سخنان رهبری ندارند.

وی با اعلام اینکه با یک بحران مدیریتی و مسؤولیت‌پذیری در فضای مجازی روبرو هستیم، بیان داشت: با بحران اساسی و خطرناکی به اسم تغییر سبک زندگی مواجه‌ایم و در نبرد بزرگ بین حق و باطل قرار گرفته‌ایم.

دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هجمه‌های زیادی از محتواها برای زیر سؤال بردن خدمات انقلاب مواجه هستیم، اضافه کرد: امروز در نبرد رسانه‌ای گفتمان انقلاب نیاز به افسرانی داریم که درک درستی نسبت به ابعاد انقلاب اسلامی داشته باشند.

کسرائی‌نیا بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی با نگاه امیدبخشی و آگاهی‌رسانی، پاسخگویی به ابهامات و شبهات، تبیین و گفتمان‌سازی حول سخنان امامین انقلاب و آرمان‌های انقلاب و معرفی خباثت‌ها و خیانت‌ها و کوتاهی‌های رژیم پهلوی نسبت به مردم مخصوصاً در سطح استان را از رویکردهای کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر ذکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه چرا هر وقت منافع شخصی افراد به خطر می‌افتد در صف اول شمشیر می‌زنیم ولی وقتی آرمان‌های انقلاب خدشه‌دار می‌شود هیچ احساسی نداریم، مطرح کرد: باید واقعیت‌های زمان مسؤولیت علم برای مردم شفاف و تبیین شود که ما در این راستا ورود کرده‌ایم.

دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر خراسان‌جنوبی از تولید بیش از 100 پوستر محتوایی، تولید و انتشار 15 فوتو کلیپ با موضوعات مختلف، چاپ و تولید 50 عکس نوشت، تولید 30 موشن گرافیک، تولید 30 مورد استوری ویژه اینستاگرام و تولید بیش از 20 کلیپ و نماهنگ با ایجاد شور و هیجان و طراحی بیش از 10 عنوان مسابقه توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر استان خبر داد.

کسرائی‌نیا با تأکید بر اینکه در فضای مجازی به غیر از محتوا محوری خدمات‌محوری را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم، بیان داشت: در مجموعه فرهنگی استان باید از کسب و کارها حمایت کنیم تا در چارچوب آرمان‌های انقلاب حرکت کنند و اگر این مهم اتفاق افتاد کام مردم به دریافت خدمات به کام انقلاب شیرین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تولید محتوا حجم بسیار بالایی خواهیم داشت و در عرصه انتشار نیازمند همکاری رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی هستیم، بیان داشت: در حوزه سواد فضای مجازی با مشکل مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی مواجه‌ایم و در این راستا بیش از 150 کارگاه و همایش‌ها و نشست‌های متعدد برگزار کرده‌ایم.

دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از 100 اثر گرافیکی و ویدئویی توسط مجموعه سراج در حوزه سواد فضای مجازی تولید شده است، تبیین کرد: ضریب نفوذ اینترنت در شهر بیرجند بیش از 80 درصد و در سنین 16 تا 35 سال بیش از 90 درصد و  میزان استفاده روزانه یک نفر در طول شبانه‌روز هفت ساعت در روز است که این آمار نگران‌کننده است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول