اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

28 میلیون گیمر در کشور داریم/ افزایش زمان بازی به 90 دقیقه در روز

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر 28 میلیون گیمر داریم که خیلی از آنها، دانش‌آموز هستند.

28 میلیون گیمر در کشور داریم/ افزایش زمان بازی به 90 دقیقه در روز

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، امیر خوراکیان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی در بیست و سومین جلسه فکرانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی، گفت: تحولاتی که فضای مجازی در پی دارد، ناشی از ویژگی‌های آن از جمله شبکه‌ای بودن فضای مجازی، هوشمندی و خدماتی شدن این فضاست. 

وی گفت: در فضای مجازی با کلان داده‌ها مواجهیم که سرمایه بزرگی در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است؛ استفاده از هوش مصنوعی و.. به این کلان‌داده‌ها اضافه می‌شود و ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی ادامه داد: در حال حاضر، فضای مجازی، فضای ارتباطات انسان اس‌ت و 7 میلیارد کاربر به اینترنت وصل است. در آینده با آمدن اینترنت اشیاء این عدد به 50 میلیارد میرسد. فضای مجازی زیست بوم انسان و اشیاء خواهد شد و ما با اشیاء نیز ارتباط خواهیم داشت.

خوراکیان خاطرنشان کرد: دانش‌آموز به علاوه فضای مجازی با دانش‌آموز منهای فضای مجازی متفاوت است. آیا آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت این تفاوت را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کرده است؟ استفاده افراطی از اینترنت.

وی افزود: زندگی، خرید، ارتباطات، بازی، سرگرمی و... همه در فضای مجازی است. استفاده معمولی، استفاده افراطی بیمارگونه و استفاده اعتیادگونه باعث مشکلات مختلف در رشد فکری، بدنی و ذهنی دانش‌آموزان می‌شود.

وی گفت: خواب در رشد انسان و بهداشت روانی و جسمی انسان یک مسأله بسیار مهم است. خواب در نسل فعلی، شدیدا دچار مشکل و نقص و به هم ریختگی شده و بازیابی جسمی را با رکود و خطر درگیر کرده و تمرکز و تحصیل را به هم ریخته و لذا مدل مطالعه تغییر یافته است و بیشتر ذائقه آنها تصویری شده است؛ این ذائقه حال و حوصله متن خوانی را از بین برده است. حدود 67 درصد محتوای فضای مجازی تصویر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: در زمینه بازی‌های رایانه‌ای نیز در حال حاضر 28 میلیون گیمر داریم که خیلی از اینها دانش‌آموز هستند. متوسط سن آنها 21 سال بوده که در دو سال اخیر به 19 سال رسیده است. میانگین از 72 دقیقه در روز به 90 دقیقه رسیده است. بازی ها از فضای کامپیوتر به فضای گوشی منتقل شده است و 88 درصد بازیها، بازی های موبایلی هستند، 25 درصد رایانه ای و 18 درصد کنسولی هستند.

وی گفت: یکی از تحولات آینده، شخصی‌سازی است و هر کسی نیازها و خدمات خودش را در فضای مجازی بسازد. نظام آموزشی برای شما متناسب با فرد شما طراحی می‌شود؛ جریان داده‌ها و اینکه همه اطلاعات در این حوزه ثبت می‌شود و سرمایه‌های انسانی ما در اختیار پلت فرم‌های خارجی قرار می‌گیرد. مسأله حریم خصوصی و ... بحث مفصلی است.

خوراکیان ادامه داد: با تغییر جایگاه و کیفیت نظام تعلیم و تربیت مواجهیم. نقش حاکمیت در تعلیم و تربیت متفاوت خواهد شد، مخاطبمان با ویژگی‌های جدید خواهد بود و نیازمند برنامه‌ریزی‌های متفاوت خواهد بود. یک سری مفاهیم مثل استقلال، حریم خصوصی و... متفاوت خواهد شد؛ ضرورت سرعت تصمیم‌گیری در این فضا بسیار مهم است. عقب افتادگی ما بسیار زیاد است و باید به سرعت تصمیم گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول