اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی برجامی «بورل» با وزیر خارجه آلمان در برلین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به برلین سفر کرده است، از دیدار خوب خود با وزیر خارجه آلمان و رایزنی درباره برجام و دیگر مسائل بین‌المللی خبر داد.

رایزنی برجامی «بورل» با وزیر خارجه آلمان در برلین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که چهارم بهمن ماه از توافق تروئیکای اروپایی برای تمدید چارچوب زمانی مکانیسم حل اختلاف در برجام خبر داده بود، امروز دوشنبه در سفر به برلین با وزیر خارجه آلمان درباره توافق هسته‌ای ایران رایزنی کرده است. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری خبر داد: «امروز صبح در برلین، دیدار خوبی با دوستم هایکو ماس وزیر خارجه آلمان داشتیم. (با هم) درباره مسائل مهم بین‌المللی و اقدامات اتحادیه اروپا در حوزه سیاست خارجی صحبت کردیم: کنفرانس برلین درباره لیبی، برجام و غرب بالکان. ما به همکاری بسیار نزدیکمان ادامه خواهیم داد».

سفر بورل به برلین در حالی انجام شده که او سه روز قبل از توافق  تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) برای تمدید چارچوب زمانی مکانیسم حل اختلاف برجام (مکانیسم ماشه) خبر داده بود.

این سه کشور اروپایی ۲۴ دی ماه در اقدامی‌ که آن را تلاش برای حفظ برجام خواندند، ساز و کار حل اختلاف در چارچوب برجام موسوم به مکانیسم ماشه را فعال کردند. این مکانیسم، بخش نهایی از ساز و کار حل اختلاف ذیل برجام است که می‌تواند قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل را که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند، باز گرداند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول