اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رشد ۲۸ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

ناظرگمرکات مازندران و مدیرکل گمرک شهرستان نوشهر گفت: طی 10 ماهه امسال درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۳۲۳ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومان گذشت.

رشد ۲۸ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، علی یوسفی‌منش با اشاره به اینکه حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و... از گمرکات مازندران با رشد ۴۷ درصدی نسبت به 10 ماه سال قبل بالغ بر۸۴۲ هزار و ۷۵۲ تن بوده است، اظهار کرد: ارزش کالاهای صادر شده بیش از ۱۸۳ میلیون و ۶۸۲ هزار دلار بوده است که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۳۴ کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان، ترکمنستان، امارات و... صادر شده است.

وی به افزایش حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۲۴ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۸۷ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است که از نظر وزنی و ارزشی ۱۴ و ۲۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال۹۷ نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را  ۲۸ کشور بر شمرد و عنوان کرد: عمده‌ترین این کشورها روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان، سوئیس هستند که عمده کالاهای وارداتی آنها نظیر جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، روغن پایه، کاغذ و چوب و تخته هستند.

وی همچنین از ارسال ۲ هزار و ۹۶۳ کیلوگرم هدیه و سوغات از طریق گمرک امانات پستی ساری خبر داد و گفت: ارزش این میزان هدیه و سوغات ۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی ۷۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام / ۸۶۰۱۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول